Week 3 Ziekjes - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu Week 3 Ziekjes - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu

Week 3 Ziekjes

Blijf op de hoogte en volg Ilse

18 Januari 2013 | Portugal, Sesmarias

Hallo lieve mensen,

Nou op het weer hoeven jullie niet meer zo jaloers te zijn. Het word een koude maand met veel regen. En dat merk ik. Ben verkouden geworden. En ons mam heeft groot gelijk dat ze lekker thuis blijft. Ik zou ook niet dat koude bad in gaan, haha. Hopelijk hebben jullie gezellig bijgekletst! Verder heb ik ook foto’s gemaakt van de klas en van het speelplein buiten. Zo hebben jullie ook een beeld waar ik stage loop.

Zaterdag had ik besloten om naar Aqua te gaan. Een groot winkelcentrum in Portimao. Maar eerst genieten van de zon op mijn balkon en de was doen. Toen de was klaar was heb ik het rekje in de zon gezet zodat het sneller droogt. Want het is hier vrij vochtig en daarom droogt de kleding niet zo snel. Daarna nog geskypt met papa en mama. Met mijn laptop door het hele huis gelopen om alles te laten zien. Toen was het tijd om op mijn scooter naar Aqua te rijden. Maar eerst even tanken. Daarna mijn scooter geparkeerd en gaan shoppen. De kleding heb ik kunnen laten liggen maar de sieraden en de nagellak niet. Drie oorbellen gekocht en een ketting. En nagellak, twee verschillende. Voor de kinderen in de klas heb ik nog potloden gekocht waar ik nu hun eigen naam op kan zetten. Daardoor zal het niet meer gebeuren dat ze niet weten wat hun eigen potlood is. Voor mezelf nog een map gekocht om de spullen in te doen en nog een aantal andere dingen voor in de klas. Helemaal boven in Aqua hebben ze restaurantjes. En dus ook een Mac Donalds. Daar lekker een MC flurry M&M gegeten en met de gratis wifi even facebook gecheckt. Tegen vier uur weer naar huis gereden en toen ik thuis kwam zag ik dat het zonnetje nog op het balkon scheen. Dus weer lekker in de zon gaan zitten en een boekje gaan lezen. Toen de zon weer onder was ben ik wat huiswerk gaan maken want anders komt er nooit iets van. Terwijl ik mijn huiswerk aan het maken was begon Sanne tegen mij te praten via facebook. We hebben bij elkaar in de klas gezeten op de Leijgraaf. Was weer gezellig om samen te praten na zo’n lange tijd! ’s Avonds is Matthijs nog gekomen om pannenkoeken te bakken. Om deze samen met Edu en mij op te eten. Alleen hadden we geen beslagkom, garde en zout. Uiteindelijk een pan gebruikt als beslagkom, een lepel als garde en zout uit een zak chips gehaald. Maar de pannenkoeken smaakte wel. Ondertussen had Marinda via whatsapp gestuurd dat ze langs Maaike zat. Ik snapte er niets van en dacht dat ze misschien bij tante sis waren. Nee waren ze niet. Zegt Maaike dat ze samen bij Danny’s tapas zijn gaan eten. Ik geloofde er eigenlijk niets van maar het zal wel. Ze zaten gewoon op een feestje naast elkaar. Grappenmakers! Mis jullie!

Zondag was ik eigenlijk van plan om naar het strand te gaan. Maar toen ik ’s morgens op stond had ik daar totaal geen zin meer in. Ik weet niet waarom. Dus ben ik gaan douchen en heb mijn was in de zon gezet zodat het kon drogen. Ondertussen heb ik mijn nagels gelakt in de zon en daarna ben ik wat huiswerk gaan maken. De was die buiten stond was droog en heb ik weer in mijn kast gelegd. Een luie zondag heb ik ervan gemaakt. Marinda had nog via whatsapp gestuurd dat ze mij mist. En ik mis jou ook hoor! Als ik Nederland was geweest was ik ook zeker mee naar van Hamond geweest. Maar dat doen we volgend jaar wel weer! En dan dubbel op carnaval vieren. Toen ik lekker in het zonnetje zat kwam er een grote grijze wolk voor en even later begon het te regenen. Dus ik snel naar binnen en binnen verder gaan lezen. ’s Avonds lekker lui op de bank ‘All you need is love’ terug gekeken. Was een lekkere luie zondag die ik even nodig had.

Maandag een gewone stagedag. Niet veel bijzonders gebeurd. Ik heb een aantal leraressen gemaild over een vraag over een opdracht en ben daarna lekker snel gaan slapen. Met een extra dekbed. Want ik heb het ’s avonds toch wel koud!

Toen ik vanmorgen opstand zat mijn oor dicht en me neus. Ik lijk wel verkouden. Hoe kan dat nou weer hier in het zonnige Portugal? Mijn gezondheid past nu beter bij de weeromstandigheden in Nederland. Want zo te lezen op facebook heeft het flink gesneeuwd. Dinsdag ook weer een stagedag. En ook vandaag was het weer gezellig in de klas. Het gaat goed op stage en ik ga proberen deze week al te beginnen aan een aantal opdrachten. Vandaag hebben de kinderen een slak geknutseld. Ze vonden dat super leuk om te doen en het resultaat mag er wezen! Kijk maar naar de foto. ’s Avonds nog met ons pap, mam, Stan & Tweety geskypt. Tweety hoort me wel maar ziet me niet, arm beestje wat zal die wel niet denken? En we hebben een uur gehaald! Dat wilde ik even meemaken.

Who! Toen ik vannacht om 4 uur wakker werd deed mijn hele gezicht pijn. Er zat een oor dicht, me neus zat dicht en mijn kies deed pijn. Wat een verschrikkelijk rot gevoel. Proberen verder te slapen maar dat ging bijna niet. Uiteindelijk toch weer in slaap gevallen en wakker geschrokken van de wekker. Voelde me nog steeds niet lekker maar ik ga er gewoon voor! Thuis kan ik ook in bed liggen. Dus het is beter als ik hier gewoon opsta. Weer naar stage gegaan en dat ging wel goed. Die kinderen maken het toch altijd weer goed. ’s Avonds geen zin om te koken dus een pizza in de oven. En de rest van de avond niet veel gedaan. Weer op tijd naar bed gegaan en hopen dat ik nu wel goed slaap. Het weer hier is omgeslagen. Het is koud en het regent. Maar beter dan die sneeuw in Nederland. Ik mag niet klagen.

Donderdag, de tweede week is al bijna afgelopen. Wat gaat de tijd snel als je het leuk hebt. Ook vandaag weer een leuke dag gehad. De kinderen hebben ontdekt dat ik niet tegen kietelen kan. Dus op elke manier zijn ze nu aan het proberen om mij te kietelen. En dan is het lachen! De kinderen hebben moeite met het rekenen. Dus ga ik ze hierbij helpen. Hopen dat dat goed komt met mijn rekenkennis. Gelukkig is het groep 3 en niet hoger. Want dan zou ik het echt niet meer weten. Vandaag heeft het ook weer geregend. Maar als de zon dan doorkomt is het niet koud, gelukkig. Ben de hele dag me neus aan het snuiten. Hopelijk gaat dit snel over. Toen ik thuis kwam handdoeken in de wasmachine, vaatwasser aangezet, gekookt en de vaatwasser weer uitgeruimd en weer ingeruimd. Het huishouden. Moet ook gebeuren maar gelukkig gaat dit goed. Het boek wat ik van Crisjan, Inez & Rosa heb gekregen is al bijna uit. Ik ben nu heel langzaam aan het lezen want ik wil nog niet dat het boek uit is. En de dvd’s die ik had geleend van Maaike heb ik ook al bijna allemaal gezien. Weet er iemand toevallig een site waar ik gratis films kan kijken? Verder krijg ik goede begeleiding op stage. Ze helpen mij graag en goed. Daar ben ik blij mee. Loop nu op schema en ik weet zeker dat ik over een paar weken klaar ben met mijn opdrachten. Maar dat duurt nog zo lang. Nu genieten en dan zien we wel weer verder.

En het is weer vrijdag. De laatste stage dag voor het weekend. De stage bevalt me nog steeds heel goed. Ik heb er plezier in en dit hoop ik dan ook nog heel lang te hebben. Maar dat zal wel goed komen. Toen ik naar huis wilde gaan vroegen Matthijs en Edu of ik morgen een dagje extra kwam om een groepje van drie te begeleiden in het leren van de Nederlandse taal. Want dat is hier doordeweeks in de avonds en in het weekend op de school. Ze wilde me omkopen met chocolade. Ik doe het niet voor de chocolade maar om er iets van te leren. Dus de chocolade mogen ze houden. Zaterdag van 10 uur tot 1 uur ben ik aanwezig. Verder is het hier nog steeds heel regenachtig en morgen ook weer 90% kans op regen. Dus heb ik nadat ik klaar was met stage maar meteen boodschappen gedaan. Toen was het net even droog. En vanavond ga ik nog gezellig met Edu, Matthijs en Wieteke wat drinken in Carvoeiro. Dan snel gaan slapen en morgen weer een dagje stage.

Dikke kus van Ilse

  • 18 Januari 2013 - 19:53

    Marinda:

    Hé Ilse,
    Je schrijft echt leuke verslagen.
    Dit keer kwam zelfs ik er 2 keer in voor.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    En mocht je leuke lesjes nodig hebben voor het rekenen kan je het altijd laten weten.
    Liefs x marinda

  • 18 Januari 2013 - 22:21

    Michel En Judith:

    He Ilse,

    Was weer een erg leuk verhaal om te lezen.
    Had net op facebook de foto's al gezien van de klas en je nieuwe nagellak en oorbellen :-)
    Fijn om te lezen dat alles goed met je gaat.

    Tot snel maar weer.

    Groetjes Michel en Judith.

  • 19 Januari 2013 - 14:43

    Oma:

    Hoi Ilse,

    ik heb net je verslag zitten lezen,
    wat heb je deze week weer veel gedaan!
    Jammer voor je dat het weer daar niet zo goed meer is,
    maar na regen komt zonneschijn moet je maar denken.
    ook weer leuke foto,s gemaakt!
    zo blijven we mooi op de hoogte met jouw werk in Portugal!
    Beterschap met je verkoudheid,
    en groetjes en liefs van Opa & Oma.

  • 19 Januari 2013 - 16:34

    Johan En Diny:

    He Ilse,
    wat een mooi verslag om weer te lezen.
    Zo te zien gaat alles goed en wat ziet de klas er leuk uit.
    Je zult het er best naar je zin hebben!
    Hier in Nederland is het maar erg koud, morgen krijgen we waarschijnlijk weer sneeuw!
    Dan kun je denken we toch beter het weer in Portugal hebben :)

    Groetjes ome Johan en tante Diny.

  • 20 Januari 2013 - 09:51

    Rosa:

    Lieve Ilse

    Ik heb vannacht bij oma geslapen,
    ik moet zo meteen de jeugdprins en prinses onthullen met de dansingkids.
    de slakjes vind ik heel mooi,
    wil je mij dat ook leren als je weer thuis bent?
    tot ziens lieve Ilse en heel veel xxxxxxxxxxxxxxx van rosa.

  • 21 Januari 2013 - 12:54

    Miranda:


    Hoi Ilsje,

    Leuk de foto's van jou stageplek wat een vrolijk klaslokaal, en op zo'n buitenspeelplaats daar zal menig Nederlands kind jaloers op zijn. Siebe vond het in ieder geval een super speel plek. Ik ben al twee dagen sneeuw aan het schuiven er is denk ik al zo'n dikke 15 cm sneeuw gevallen, die voorlopig ook nog zal blijven liggen brrr...

    Tot week 4 dan lees ik weer hoe je de week bent doorgekomen.
    X Miranda en natuurlijk ook van Arno.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 34273

Voorgaande reizen:

08 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Westkust Australië

06 Januari 2018 - 08 Maart 2018

Reizen in Australië

12 Maart 2017 - 06 Januari 2018

Au Pair in Australië

02 Januari 2013 - 18 Maart 2013

Stage in Portugal

Landen bezocht: