Week 4 Regen, regen, regen - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu Week 4 Regen, regen, regen - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu

Week 4 Regen, regen, regen

Blijf op de hoogte en volg Ilse

25 Januari 2013 | Portugal, Sesmarias

Hallo lieve mensen,

Zo’n rekenlesje kan ik komende week nog wel gebruiken. Dus ik laat het jou weten Marinda, bedankt. Mijn verkoudheid is nog niet helemaal weg. Ik hoop als de zon hier tevoorschijn komt dat die verkoudheid ook snel weg is. En wat leuk dat je weer hebt mogen optreden Rosa! Je zal wel een groot talent zijn. Wij gaan zeker een keer samen die slakjes maken. En bedankt voor die lieve vele kusjes. Het speelplein is echt fantastisch en de kinderen willen ook altijd buiten spelen. Het maakt ze niet uit of het mooi of slecht weer is. Daar kun je dus zeker jaloers op zijn.

Zaterdag lekker uitgeslapen zodat ik ’s avonds met mijn collega’s van Danny’s kon gaan skypen. Een luie dag gehad en niet zo heel veel gedaan. Ik wilde eigenlijk een stukje gaan rijden met de scooter maar het regende en waaide super hard dus dat was geen goed plan. Dan maar lekker binnen blijven. In het huis is het best wel frisjes dus had ik een kop thee gezet en ben met mijn paarse dekentje een film gaan kijken. Even tussendoor de was gedaan en ’s avonds gaan koken. Na het eten weer een paar films gekeken en toen was het eindelijk zover, skype met mijn collega’s. Dat was zeker gezellig en dat doen we vaker! Ik mis jullie wel hoor en gelukkig missen jullie mij ook. In ieder geval veel plezier met carnaval en ik doe het volgend jaar dubbel op. En dan ga ik zeker een dag samen met jullie.

Zondag kreeg ik het nieuws van Vera dat haar moeder is overleden. Ik baal ervan dat ik er nu niet ben om haar een knuffel te geven. Want dat verdient ze wel. Maar ze weet dat ik er op deze afstand ook voor haar ben. Je kunt me altijd iets laten weten, ben er voor je! Heel veel sterkte voor de familie. En als ik terug ben in Nederland kom ik je snel een knuffel geven Vera! Het was eigenlijk de bedoeling om vandaag te skypen met opa, oma, tante Diny en ome Johan. Ze zouden naar ons pap en mam komen en daar een gezellige middag maken. Maar door die sneeuw in Nederland zijn ze maar niet gaan rijden. Stomme sneeuw! Ben blij dat ik er hier geen last van heb. Voor de rest heb ik vandaag nog wat huiswerk gemaakt en lui geweest. Want morgen ga ik er weer tegen aan! Week 3 van mijn stage. Ik heb er weer zin in.

Toen ik maandag het lokaal in liep lag daar een hele grote plas water op de grond. Het dak had gelekt. Doordat er zoveel regen was gevallen. Dus emmers eronder gezet en al het water naar buiten gedaan. Mijn klas was toch om 9 uur klaar zodat de kinderen les konden krijgen. Omdat ik graag Vera een dikke knuffel wilde geven zat ik er even doorheen. Wieteke en Matthijs hebben mij gesteund. En dat was echt fijn. Thanks! De dag doorgekomen door de lieve kinderen en ’s avonds weer naar de crèche. Zo gaat de dag snel voorbij. En weer op tijd naar bed want ik was echt helemaal kapot!

Dinsdag wilde ik eigenlijk met de klas gaan skypen. Maar ze kregen uitleg over de Londen reis dus volgende week gaan we skype. Heb er zin in want ik mis jullie wel hoor! Verder stonden er nog steeds een aantal emmers in het lokaal om de regendruppels op te vangen. En het had ’s middags weer flink geregend. Net zoals de morgen. Uiteindelijk bleek het dak droog te zijn. Dat betekende dus dat de regen in het dak zit. Dat moet er dus nog allemaal uitkomen. Terwijl ik mijn skype aan had staan voor mijn klas belde ons pap en mam op. De kinderen hebben mijn papa en mama even gezien maar de verbinding was slecht waardoor het niet goed ging, helaas. Dus snel de skype weer afgezet en toen was de school alweer uit. Nog wat nakijkwerk gedaan en naar huis gereden.

Woensdag wilde ik met de kinderen iets gaan knutselen. Maar mijn inspiratie op dinsdagavond was ver te zoeken. Dus maar even een bericht op facebook gezet. Daar kwamen heel veel leuke reacties op. Al deze ideeën heb ik opgeschreven zodat ik ze de andere weken nog kan gaan uitvoeren. En uiteindelijk heb ik samen met de kindjes zonnetjes gemaakt van hun handjes. Want hier kunnen we wel wat zon gebruiken na al die regen. In de ochtend heb ik alle handjes overgetrokken en uitgeknipt. In de middag hebben ze deze handjes opgeplakt en een gezicht getekend op de zon. Het resultaat mag er wezen en is te zien op de foto. ’s Avonds net nadat ik klaar was met koken bleek het gas op te zijn. Dus de pizza van Edu werd niet echt warm. Een hele tijd later was er een nieuwe gasfles en hadden we weer gas. Gelukkig maar! ’s Avonds ook nog met Maaike en ons pap en mam geksypt. Ook dat was weer gezellig! En ik krijg een valentijnskaart van Maaike. Super leuk kan niet wachten tot het 14 februari is. Daarom had ik even het adres van de school doorgegeven zodat we zeker weten dat de kaart goed aankomt. Verder kijk ik iedere avond om 8 uur goede tijden slechte tijden via programma gemist. En omdat het hier een uur vroeger is lijkt het net alsof ik thuis ben om 8 uur. Even GTST kijken met een warme kop thee en mijn paarse dekentje. En toen maar weer gaan slapen.

Donderdag een normale stagedag en niets bijzonders gebeurd. Ook vrijdag was weer een normale stagedag zonder bijzonderheden. Ik heb op het einde van de dag nog een aantal vragen bij Gert neergelegd voor mijn opdrachten. Mijn vragen zijn beantwoord en zo kan ik weer verder met mijn huiswerk. Toen ik thuis kwam weer een was aangezet en weer boodschappen gaan doen. Dat is iets standaards wat ik op vrijdag doe. Morgen ga ik nog even naar Aqua omdat er daar een supermarkt is die veel groter is als de Lidl. En ik heb een aantal dingen nodig die ze niet bij de Lidl hebben. Verder hoop ik voor iedereen in Nederland dat die sneeuw snel verdwijnt. En voor mezelf hoop ik dat die zon hier weer snel tevoorschijn komt.

Dikke kus van Ilse

  • 26 Januari 2013 - 11:52

    Oma:

    hoi Ilse,

    Alweer een week voorbij,wat gaat het snel he?
    jammer dat het weer Zondag slecht was, en dat we niet konden skypen.
    Maar we doen het gewoon een andere keer
    En nog steeds regen in Portugal,maar misschien toch beter als hier!
    Er ligt nog steeds sneeuw,en het is ook koud,
    maar morgen gaat het dooien en wordt het wel beter hoop ik.
    Fijn dat het met jou goed gaat ,
    en we kijken weer uit naar je volgende verslag.

    Lieve groeten van Opa & Oma.

  • 26 Januari 2013 - 13:32

    Tante Toos:

    ik heb je hele verhaal zitten lezen
    wat een druk leven.
    het moet maar gaan stoppen met regen.
    verder wens ik je nog veel succes in portugal.
    gr. tante toos...
    p.s binnen kort kom ik langs ........................




  • 27 Januari 2013 - 20:51

    Vera:

    Hee ils,

    Ik heb je toch niet moeilijk gemaakt met mijn nieuws hè?
    Ik vond dat je het moest weten..
    Ik heb ook nog een kaart van jullie gehad, erg lief.
    Ik kreeg nog een vraag van marinda (geloof ik) of ik het jou wel had laten weten. Natuurlijk!

    Ik mis je wel echt.
    Vind het fijn dat we dalijk even doen skypen ;).

    Ik kan niet wachten om die knuffel te krijgen ^^.
    xxx Vera

  • 28 Januari 2013 - 18:03

    Miranda Van Tilburg:

    Hi Ilse,

    Alle sneeuw is sinds vandaag verdwenen.
    Maar vanaf morgen veel regen dat is dus ook niet alles.

    Arno en Siebe zijn afgelopen week allebei ziek geweest (griep) maar sinds vrijdag
    zijn ze weer naar het werk/school.

    Bauke heeft afgelopen zaterdag zijn 16+ party gevierd, er waren zo'n 38 jongeren tussen de 15 en 16 jaar. Alles is goed verlopen iedereen heeft het een gezellig feestje gevonden.
    Het lijkt mij inderdaad heel verdrietig nu op dit moment zo ver van je vriendin weg te zijn, nu je weet dat ze jou hard nodig heeft. Sterkte, gelukkig kunnen jullie samen wel skypen maar de afstand blijft.

    Hopelijk gaat de zon in Portugal meer schijnen.
    tot volgende week.
    X Miranda.

    PS Volgende week graag meer foto's. Dat vind ik leuk.






  • 31 Januari 2013 - 12:15

    Johan Diny Michel Judith En Indy:

    He Ilse,

    Ons mam en ik hebben zojuist je verslag weer gelezen.
    Ik hoorde dat ik al op mijn donder had gekregen omdat ik nog niet gereageerd had op je nieuwe verslag.
    We hadden het afgelopen weekend geen internet, vandaar!

    Zoals je al gehoord hebt is afgelopen dinsdag onze Indy geboren,
    Als het goed is heb je zojuist een foto doorgemaild gekregen.
    Hoop iig dat dat gelukt is.
    Ook al zit je dan ver weg in portugal, je kunt ze toch alvast bewonderen.

    Heel veel liefs van ons allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 34299

Voorgaande reizen:

08 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Westkust Australië

06 Januari 2018 - 08 Maart 2018

Reizen in Australië

12 Maart 2017 - 06 Januari 2018

Au Pair in Australië

02 Januari 2013 - 18 Maart 2013

Stage in Portugal

Landen bezocht: