Week 10 Zon in Nederland? Regen in Portugal! - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu Week 10 Zon in Nederland? Regen in Portugal! - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu

Week 10 Zon in Nederland? Regen in Portugal!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

08 Maart 2013 | Portugal, Sesmarias

Hallo lieve mensen,

Jullie hebben echt geluk met het weer in Nederland. De zon! Nou daar is hier niets van te merken. Ik zal wel teveel zon naar Nederland hebben gestuurd. Verder is de stress nu veel minder ik heb donderdag mijn eerste opdracht uitgeprint en aan Wieteke gegeven om na te kijken. 40 bladzijdes en onder elke bladzijde moet een handtekening, wat een werk. De tijd gaat heel snel en het is best raar dat ik hier nu al ongeveer 3 maanden ben. Maar ik geniet er nog steeds elke dag van! Iedereen die morgenavond op feest gaat bij ons pap. Heel veel plezier! En drink er één of twee of drie op mij. Volgende week het laatste verslag vanuit Portugal.

Zaterdag was het dan weekend. Ik was er wel aan toe. Vandaag ben ik weer boodschappen wezen doen en daarna maar wat huiswerk gaan maken. Dus niet zo heel veel bijzonders gedaan. Maar ’s avonds weer gezellig met mijn collega’s van Danny’s geskypt. Ja mensen ik mis jullie wel hoor! Ik kom weer snel terug voor die Brabantse gezelligheid. Daarna heb ik Tamara en Marlou onze geweldige lipdub nog laten zien. En het is laat geworden. Een gezellig avondje met iedereen. Maar wat was het leuuuuk!

Zondag heeft de zon niet geschenen en heeft het ’s avonds gestormd met veel wind en regen. Dus dat was een typische dag om uit te slapen. Dat heb ik ook gedaan. Ik werd ’s middags tegen kwart over twaalf pas wakker. Daarna wat huiswerk gemaakt, spelletjes gespeeld, muziek geluisterd en met mama geskypt. En ’s avonds ook nog gezellig met Vera geskypt. Ik mis jullie wel hoor. Het is nu wel tijd om naar huis te gaan.

Toen ik vanochtend wakker werd hoorde ik dat het stond te regenen. Dus dat zou ook betekenen dat ik op mijn scooter door de regen naar de school moet en dus nat zou worden. Niet zo fijn maarja dat doen we dan maar. Het is nog maar twee weken. Maar toen stond Marieke voor de deur en zij wilde Tamara, Marlou en mij een lift geven naar school zodat we niet zo nat zouden worden. En dat is ook veel veiliger dan op de scooter. Want de wegen worden nu glad en dan word het onveilig. Dat was dus super lief dat Marieke dat wilde doen. Ik ben vandaag dus begonnen met mijn opdrachten in de klas van Wieteke. En ik heb al heel veel kunnen doen. Dus de stress word ook weer minder. Gelukkig maar.

Dinsdag, woensdag en donderdag is het ook slecht weer geweest. Veel geregend en geen zon. Het is niet heel koud maar van die regen word je niet vrolijk! Verder gaat het met mijn opdrachten goed. Ik kan heel veel doen in de tijd hier op school. En daardoor hoef ik dan thuis ook niets meer te doen. Woensdag heb ik een mail gekregen van Miranda met een aantal foto’s van de lieve puppy’s. En ze heeft verteld wat er op vrijdag voor ons huis gaat gebeuren. Spannend hè papa! Op donderdag heb ik mijn eerste opdracht helemaal afgemaakt en uitgeprint. 40 bladzijdes waar allemaal een handtekening op moet. Een hele klus voor Wieteke. De andere opdracht is nog een beetje onduidelijk maar wanneer ik ermee bezig ben word het toch steeds wat duidelijker. Het komt dus wel goed. De stress is dus eigenlijk nergens voor nodig.

Vrijdag was het dan weer de laatste dag voor het weekend. ’s Avonds had het weer geregend. Gelukkig was het droog toen ik naar school moest rijden. Ik heb weer veel voor mijn opdrachten kunnen doen en daar ben ik blij mee. ’s Middags heb ik even geholpen in groep 1,2,3. De kinderen willen me terug! Dat is nog eens de bevestiging dat ik het goed heb gedaan. Later op de dag kreeg ik een foto van Yenthl op whatsapp dat Crisjan en Miranda bij ons aan het versieren zijn. Nou dat zag er leuk uit! En even later ging de deurbel. Deurbel? Ik wist niet dat ik die had. Dus ik ben naar boven gelopen. De postvrouw. Ze had een heel groot pakket voor Marlou. Ik had dat pakket aangenomen en ben weer naar binnen gegaan. Toen bedacht ik me dat er misschien ook wel post in de brievenbus zit. Dus ik weer naar boven gelopen en daar zat een kaartje voor mij in. Van Tante Diny en Ome Johan. Wat lief! Dankjewel. Nu komt het zonnetje weer door en ik hoop dat het zo de laatste week blijft. Want ik wil mijn bruine kleurtje niet kwijt!

Dikke kus van Ilse

  • 08 Maart 2013 - 17:40

    Jose:

    Hoi Ilse, zie je dat stressen van tevoren niet nodig is. Gewoon relaxed blijven zoals ik altijd zei tijdens onze rijlessen. Ben overtuigt dat je het kunt en het komt vanzelf goed. Nog een fijne laatste week of weken, met veel zon. Groetjes Jose

  • 08 Maart 2013 - 20:52

    Michel Judith En Indy:

    He Ilse,

    zojuist met veel plezier weer je verslag gelezen.
    Zo te lezen gaat het je goed af met de opdrachten die je nog moet maken, het komt allemaal goed!
    Ik ben benieuwd hoe de tuin bij jullie thuis eruit ziet.
    Ik ga morgenavond alleen op feest bij jullie pap, Michel gaat morgen met vrienden vissen op het grevelingenmeer, ze weten nog niet hoe laat ze thuis zijn dus ik pak morgen alleen met de rest van de feestgangers een borreltje op jou!
    Leuke foto's heb je weer op facebook gezet, vooral die van dat gekleurde gebouw ziet er erg mooi uit.

    Tot volgende week maar weer!!!
    Dikke kus, Michel Judith en Indy.

  • 08 Maart 2013 - 21:48

    Inez:

    Leuke foto's Ilse! En de voorpret in Berlicum is begonnen;)

    Gr. Inez x

  • 09 Maart 2013 - 09:58

    Oma:

    hoi Ilse
    proficiat met de VIJFTIGSTE verjaardag van je papa!!!!!
    We zullen vanavond eens kijken of het te zien is.
    en of er leuke Abrahams staan!!!!!!!
    Nou we hebben van de week de zon gezien,
    maar nu hebben we weer regen,en we krijgen koud weer .
    Fijn dat het goed gaat met je opdrachten,
    dus het gaat allemaal wel lukken.
    Geniet nog maar even in Portugal ,met hopelijk veel zon.
    Groetjes en liefs van opa en oma.xx.

  • 15 Maart 2013 - 10:34

    Johan En Diny:

    He Ilse,

    we hebben, zoals je mee hebt kunnen kijken, afgelopen zaterdag een gezellig feestje van jullie pap gehad.
    Je schrijft hierboven dat we geluk hebben met het weer, maar dat is helaas drastisch veranderd.
    We hebben sneeuw en veel kou gehad.
    Mocht in Portugal nu de zon schijnen en de temperatuur is er aangenaam dan neem maandag maar wat van dat lekkere weer mee naar Nederland!
    Alvast een hele goede terugreis en we zien je snel weer!

    Groetjes ome Johan en tante Diny.

  • 16 Maart 2013 - 14:20

    Oma:

    Heb je de koffers al ingepakt voor de terugreis naar ons koude kikkerlandje??????
    Breng maar wat zon en warmte mee, dan zijn we dik tevreden.
    we wensen je een goede reis en we zien je volgende week wel weer!
    Groetjes en liefs van opa en omaxxxx.

  • 16 Maart 2013 - 18:09

    Miranda VanTilburg:

    Hi Ilse,

    Nog twee nachtjes in Portugal wat vliegt de tijd.
    Je bent een prachtige ervaring rijker! een die je nooit meer zal vergeten.
    Wij wensen jou een goede terug reis. Tot snel...

    Groetjes van Arno, Miranda, Bauke en Siebe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 587
Totaal aantal bezoekers 34265

Voorgaande reizen:

08 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Westkust Australië

06 Januari 2018 - 08 Maart 2018

Reizen in Australië

12 Maart 2017 - 06 Januari 2018

Au Pair in Australië

02 Januari 2013 - 18 Maart 2013

Stage in Portugal

Landen bezocht: