Week 8 Waar is de zon? - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu Week 8 Waar is de zon? - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu

Week 8 Waar is de zon?

Blijf op de hoogte en volg Ilse

22 Februari 2013 | Portugal, Sesmarias

Hallo lieve mensen,

Het feest van ons pap moet ik helaas missen. Maar ik wil dat iedereen genoeg foto’s maakt en niet te veel drinkt zodat jullie het nog na kunnen vertellen. Maaike kan als vervangende dochter komen op het feest? Fijn om te lezen dat jullie mijn verslagen zo mooi vinden. Als ik geen werk kan vinden dan zal ik is verslaggeefster gaan worden. We zullen zien hoe dat gaat aflopen. Skype met opa, oma, tante Diny en ome Johan was zeker leuk! Bauke en Siebe ik wil snel van jullie horen hoe jullie jullie pap en mam zover hebben gekregen om een hond te krijgen. Ik wil ook een hond! Dus ik heb alvast een idee. Als jullie hondje in de vakantie naar ons toe komt dan kan ik ons pap en mam overtuigen dat ik de hond drie keer per dag ga uitlaten. Dat is misschien het begin van een hondje bij ons thuis, haha. Maar super leuk dat jullie een hond krijgen. Ik heb de mail ontvangen met de foto’s en ik heb ook even op de site gekeken van de fokker. Wat een lieve kleine hondjes. Ik vind Toos wel een leuke naam. Maak een keuze waar jullie geen spijt van krijgen. Want je zal de hele dag tegen die hond moeten aankijken. Eigenlijk denk ik wel dat dat goed komt met jullie. Dus als de hond er is kom ik snel op bezoek.

Zaterdag was het weer tijd om boodschappen te doen dus ik op mijn scooter richting de Lidl. Maar er moest ook getankt worden. Dus dat heb ik eerst gedaan. En toen ik toch zo dicht bij Aqua was naar de Primark geweest. Wat is dat een grote en goedkope winkel. Niet goed voor mij. Dus ben ik snel naar schoenen opzoek gegaan. Want die heb ik nieuwe nodig. De gympen die ik vanuit Nederland heb meegenomen zijn aan de onderkant kapot. Dus ik loop alle kleding voorbij en dan naar de schoenen. Zoeken in de rekken naar mijn maat. Want dat is een hele klus. Uiteindelijk heb ik mijn maat gevonden en twee verschillende schoenen gepast. Ze paste allebei dat was een opluchting. Ik heb de mooiste gekozen en ben de Primark nog verder gaan bewonderen. Maar niets meer gekocht. Alleen de schoenen die ik nodig had. Daarna ben ik naar de Lidl gereden en boodschappen gedaan. Alles in mijn scooter gedaan en weer naar huis toe gereden. Het was vandaag best wel bewolkt en ik heb weinig zon gezien. Dus ben ik maar thuis gebleven en even relax filmpjes gaan kijken. Maar wel met een kop warme thee en mijn paarse dekentje. Want in het huis is echt koud. ’s Avonds nog skype met de Maaike en de rest van de familie. Gezellig bijgekletst en natuurlijk mag Maaike mijn auto wel een keertje lenen. Dat was dus gezellig! Na een uur viel het mobiel van Maaike uit en toen zijn we maar gaan slapen.

Zondag hadden we afgesproken om met pap,mam,opa,oma,tante Diny & ome Johan te skypen. Dus om 1 uur ’s middags zat ik er klaar voor. En daar waren ze dan! Leuk om elkaar weer te zien na een lange tijd. Ze zijn trots op mij dat ik aan dit avontuur ben begonnen. En als ik geen werk kan vinden dan kan ik nog altijd gaan schrijven. Want blijkbaar zijn mijn verhalen elke week weer mooi om te lezen. Leuk om te horen dat jullie elke week weer naar mijn verslag uitkijken. Ik ben ook trots op mezelf dat ik aan dit avontuur ben begonnen. Ik zou graag nog wat langer blijven maar dat gaat helaas niet omdat ik ook weer van alles voor mijn school moet doen in Nederland. Als ik de kans had om langer te blijven zou ik even naar Nederland vliegen om iedereen weer te zien en dan weer terug. Maar dat is niet zo. Dus ik ga nog 1 maand en 1 dag genieten want dan vlieg ik alweer terug. Ik mis iedereen in Nederland. Maar ik moet daar niet te veel aan gaan denken want dan zou ik weer heimwee krijgen. Dus genieten!

Maandag begon de week weer. Een leuke stagedag gehad zoals altijd. Het weer is wat minder. Vandaag weinig zon gezien. Dus ik hoop dat ie weer snel terugkomt. En toen ik thuis kwam lagen er twee enveloppe in de keuken voor mij! Ik heb snel de enveloppe open gemaakt. Één van opa en oma, dat ze zo trots op me zijn. En van papa, mama, Stan en natuurlijk ook van Tweety, om te vertellen dat ze van mij houden. Ah wat lief! Dat was nog is een leuke verrassing. ‘S avonds heb ik liedjes gedownload zodat ik weer is wat anders hoor als ik in het zonnetje zit te genieten. Nu hopen dat de zon weer snel terug komt.

Dinsdag, woensdag en donderdag weer gewoon stage. Over een maand ben ik weer in Nederland. En dat levert wat stress op. Opdrachten die nog afgerond moeten worden. En een opdracht waar ik nog aan moet beginnen. Maar dat word nog een probleem. Er is geen duidelijke uitleg. Dus ik ga zelf maar aan de slag. Samen met Wieteke en Matthijs heb ik het hierover gehad. Mijn school geeft geen duidelijke uitleg. En dat levert stress op bij mij. Wieteke en Matthijs kennen dit probleem. Daarom stelde Wieteke voor dat ik nu eerst de opdrachten met de kinderen ga afmaken. En dat ik dan de laatste twee weken bij haar in de klas aan mijn laatste opdracht ga werken. Want hierbij heb ik geen kinderen nodig. En omdat vanaf aanstaande maandag de twee nieuwe stagiaires komen is dat ook makkelijker voor hun. Maar natuurlijk ook voor mij. Dus ik kan gelukkig de laatste twee weken die opdracht nog gaan maken. Ik hoop dat ik het allemaal haal. In ieder geval krijg ik genoeg hulp van mijn collega’s.

Vrijdag, alweer de laatste dag voordat het weekend is. Natuurlijk weer stage gehad. En wat was het weer leuk. Zoals altijd. Ik merk wel dat ik nu echt toe ben aan weekend. Waarschijnlijk door de stress van deze week. Dus vandaag niets meer aan me huiswerk doen maar gewoon even rustig. Morgen ga ik weer wat huiswerk maken en boodschappen doen. En natuurlijk ga ik weer even rijden met de scooter. Alleen weet ik nog niet waarheen. Want het word slecht weer dit weekend. Dus even afwachten.

Dikke kus van Ilse

  • 23 Februari 2013 - 18:17

    Jose Kastelijn:

    Hallo Ilse, zeker is het leuk om je verslagen te lezen. Wat geweldig dat je het daar zo fijn hebt. Veel succes met je schoolopdrachten. Liefs, Jose

  • 24 Februari 2013 - 13:34

    Oma:

    Hier is het weer ook niet zo goed ,
    vanmorgen lag er weer sneeuw, en het blijft maar doorsneeuwen.
    Maar het zal best wel weer een keer beter worden.
    Wel leuk dat er een paar stagiares bijkomen denk ik.
    Je krijgt de opdrachten van school ook wel af,dus niet gaan stressen!!!
    Veel succes hiermee,en blijf genieten!
    Groetjes en liefs van opa & oma.



  • 25 Februari 2013 - 22:17

    Inez:

    Hey Ilse,

    Zojuist alweer week 8 van je reisverslagen gelezen! Wat gaat de tijd snel! Fijn dat je zo geniet in het mooie Portugal! Mooie foto's ook!
    Succes met je opdrachten, dat maak jij wel! Voor je het weet ben je weer terug in ons koude, regenachtige kikkerlandje, dus blijf nog even lekker genieten daar!

    Groetjes, ook van Crisjan en vast een dikke knuffel van onze Rosa die nu lekker ligt te slapen. Inez X

    P.S. We zullen op het feest van jullie pap een extra borrel pakken om ook op jou in Portugal te proosten;)!

  • 25 Februari 2013 - 23:19

    Johan En Diny Van De Veerdonk:

    hoi Ilse
    jammer dat je niet meer zon hebt.
    maar het is niet zo koud als hier.
    met jullie pap zijn verjaardag komt het wel goed.
    succes met alles en tot volgende week.
    gr. johan en diny.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 584
Totaal aantal bezoekers 34267

Voorgaande reizen:

08 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Westkust Australië

06 Januari 2018 - 08 Maart 2018

Reizen in Australië

12 Maart 2017 - 06 Januari 2018

Au Pair in Australië

02 Januari 2013 - 18 Maart 2013

Stage in Portugal

Landen bezocht: