Enjoy - Reisverslag uit Hunters Hill, Australië van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu Enjoy - Reisverslag uit Hunters Hill, Australië van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu

Enjoy

Door: Ilse Gloudemans

Blijf op de hoogte en volg Ilse

06 September 2017 | Australië, Hunters Hill

Hallo hallo,

De laatste paar weken heb ik weer gewerkt en veel leuke dingen gedaan in het weekend. Want zo ziet mijn leven er in Australië écht uit. Elk weekend denk ik weer, wat heb ik toch een geluk dat ik hier mag zijn en zoveel mag zien. En dat samen met allemaal lieve en leuke mensen die ik hier heb ontmoet.

Zoals jullie eerder hebben gehoord is mijn host family al op zoek geweest naar een nieuwe au pair. En ze hebben een nieuw meisje gevonden, een Amerikaanse. Ook ik heb regelmatig contact met haar gehad en ik denk dat ze een goede keuze hebben gemaakt. Ze komt waarschijnlijk rond 27 december maar dat is nog niet helemaal zeker. Wat wel zeker is is dat ik op 6 januari weg ga uit Sydney en dat dan mijn reis langs de oostkust gaat beginnen, super veel zin in! Hierover houdt ik jullie natuurlijk weer op de hoogte.

Foto's, foto's en nog meer foto's. Regelmatig plaats ik foto's op Facebook en Instagram om iedereen te laten zien wat ik hier allemaal zie. Samen met Marieke en Jessica zijn we naar de 'Wedding Cake Rock' geweest. Een ritje met de auto en een wandeling gemaakt, uiteindelijk 'The Rock' gevonden. Hier stond een hek omheen omdat er een instortingsgevaar is. Niet zo gek natuurlijk als er meer dan twintig mensen op dezelfde plek gaan staan. Maar sommige mensen begrijpen die hint niet en gaan toch over het hek heen en op het randje zitten. Dit vonden wij iets te gevaarlijk en dat hebben wij dus ook niet gedaan. Een paar meter verderop naast het hek, achter de bosjes door en een paar schrammetjes verder, daar hadden wij een mooi uitzicht gevonden. Het uitzicht over de zee wordt niet vervelend, elke keer weer genieten. En dit was ook een mooie plek om foto's te maken. Weer een leuke dag gehad met deze lieve meisjes.

Op 1 augustus was Hugo jarig en ik had dan ook een cadeautje gekocht, een grote speelgoedauto. Hier was en is hij nog steeds helemaal gelukkig mee. We zijn die dag samen naar zijn favoriete park geweest en daarna hebben we warme chocolademelk gedronken. Wat houdt ik toch van dit kind! De dag erna was Jessica jarig, overdag werken maar we hebben dit 's avonds toch gevierd. We zijn gezellig met z'n drieën sushi gaan eten. En hoe normaal het hier ook is, hadden we onze eigen fles wijn meegenomen. Sushi, wijn en lieve vriendinnetjes. Zo gaat de tijd hier in Sydney heel snel. De weekenden gaan snel voorbij maar komen ook weer snel terug.

We hebben al heel veel gezien rondom Sydney en soms is het dan ook weer even zoeken wat we in het weekend gaan doen. Uiteindelijk kwamen we bij de 'Dudley Page Reserve'. Hier hadden we mooie foto's van gezien. Natuurlijk willen wij ook van die mooie foto's en hebben we heel erg ons best gedaan voor de foto's met de skyline over Sydney, zittend op een schommel. Na een uurtje wachten totdat andere kinderen van de schommel af waren.

Alles bijhouden wat ik hier allemaal doe en met jullie delen brengt ook vreemde mensen op de hoogte. Zo heeft Roos eerder op mijn blog gereageerd en ben ik met haar in contact gekomen. Ook zij is hier komen werken als au pair en woont een kwartiertje bij mij vandaan. Ondertussen hebben we al meerdere keren samen koffie gedronken en heb ik haar voorgesteld aan onze vrienden hier. En over onze vrienden gesproken... Stiekem gaan wij elk weekend op stap, misschien niet helemaal onbekend voor iedereen maar we hebben het echt nodig na een week werken. Elke keer weer proberen we iets anders te verzinnen maar dat komt er dan toch weer niet van, totdat... Marieke, Jessica en ik het idee hadden om een event op te zetten waarbij we zouden gaan bowlen en gaan lasergamen. Heel enthousiast hadden we al onze vrienden uitgenodigd, maar niet verwacht dat ze ook echt zouden komen. Super leuk toen we ook allemaal enthousiaste reacties kregen dat ze er zeker bij zouden zijn. Ik ben bang in het donker maar lasergamen doe ik graag nog een keer of tien. De zondagavond was een goede afsluiting van het weekend en zeker voor herhaling vatbaar. Wij Dutchies zijn leuke vrienden.

Het is niet altijd een feest hier in huis, laten we daar eerlijk over zijn. Soms zijn de kinderen echt heel lastig en weet ik gewoon even niet wat ik moet doen, negeren werkt dan heel goed. Verder is de communicatie ook niet op zijn best. Er zijn dan ook een paar dingen gebeurd waarbij ik dacht 'Nu is het genoeg, ik ben klaar hier'. Maar ik geef niet zomaar op en ik geef mensen snel een tweede kans. Mijn lichaamstaal is duidelijk genoeg geweest, het gaat nu ook weer beter en ik heb eigenlijk ook geen zin om hier nog iets over te zeggen. Het is zoals het is en ik weet hoe ik ermee om moet gaan. Ups and downs blijf je natuurlijk houden, dat is het leven. Op zo'n moment kan je wel wat extra geluk gebruiken en laat ik nou net in deze tijd een doos met cadeautjes te krijgen vanuit Nederland. Super bedankt lieve Marinda, Yvonne, Vera, Melissa en Janneke! Hier was ik heel erg blij mee!!

Het is hier winter en nu hoor ik iedereen al denken... Echt waar mensen, ook hier kan het best wel koud worden. Wat een minder goed plan was, kamperen. Via Facebook zijn we met een groep mensen gaan kamperen in Jervis Bay, super leuke en spontane actie. Samen met Marieke, Jessica en Erin de auto in en naar Jervis Bay gereden om daar de rest van de groep te leren kennen. Maar wat was het koud! En niet zo'n beetje ook niet. Dikke truien en sokken aan en de tent opgezet. Geen luchtpomp meegenomen of gekocht, want die heeft wel iemand meegenomen dachten we. Helaas dat was niet zo en dus op mijn niet opgeblazen luchtbed geslapen. Een wandeling naar het strand en een aantal andere plekken gezien, natuurlijk een BBQ en een lekker drankje. Uiteindelijk hebben we toch veel plezier gehad dit weekend maar echt genoten van het weer niet. Volgende keer plannen we deze dingen toch maar in de lente of in de zomer.

Gelukkig is het weer nu iets beter aan het worden. Zo ook afgelopen zondag. Met een aantal vrienden naar Bondi Beach geweest en lekker genoten van de zon in bikini. Na deze winter ben ik dan ook wel weer toe aan een vakantie. Je leest het goed, een vakantie. Deze keer naar Fiji! Ik ben zó blij!! Marieke heeft een maand vakantie omdat haar host family zelf op vakantie gaat. Eerst gaat ze naar Nieuw-Zeeland en daarna vliegen we allebei naar Fiji om daar samen een heerlijke relaxte vakantie te hebben. Dus de volgende keer kunnen jullie zeker gaan genieten van foto's en verhalen van mijn bruine gezichtje in een hangmat op het strand, heerlijk!

Verder probeer ik jullie niet jaloers te maken. Alweer bijna een halfjaar verder vind ik het nog steeds super fijn om te weten dat mensen mij blijven volgen. Vooral blijven doen want daar wordt ik gelukkig van. Genieten van het leven!

Kussies!!


- With the right people. A year is a lifetime. Find the people who want to live lives with you -

  • 06 September 2017 - 15:02

    Linda:

    Heyyyyyy ik ben verder niet jaloers ofzo hoor dat je naar Fiji gaat .......
    Wij maar vreten rondbrengen naar hongerige mensen :-) maar tis je gegund hoor! Heerlijk om te lezen. En ook als je in NL zou werken nu zal het niet altijd perfect zijn maar zoals je zegt hoort erbij. Maar met jou positieve instelling draai je dat zo weer om. Goed bezig! Geniet van je vakantie!!!!!

    Ps als er niemand kijkt kun je vervelende kinderen gewoon knijpen

    GRAPJE

    XXXXX

  • 06 September 2017 - 16:17

    Shannon:

    Super leuk ilse :) ik blijf je volgen!

  • 10 September 2017 - 10:16

    Jose:

    Leuk om je verhalen te lezen, Ilse. Je verbaast me iedere keer weer. Ik blijf je volgen, en nog heel veel plezier daar. Liefs Jose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 34240

Voorgaande reizen:

08 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Westkust Australië

06 Januari 2018 - 08 Maart 2018

Reizen in Australië

12 Maart 2017 - 06 Januari 2018

Au Pair in Australië

02 Januari 2013 - 18 Maart 2013

Stage in Portugal

Landen bezocht: