Week 6 Carnaval op de school - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu Week 6 Carnaval op de school - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu

Week 6 Carnaval op de school

Blijf op de hoogte en volg Ilse

08 Februari 2013 | Portugal, Sesmarias

Hallo lieve mensen,

Een bezoek brengen aan de kleine Indy dat komt zeker goed. En de foto heb ik ontvangen en ze ziet er super lief uit! Hier in Portugal vieren ze ook carnaval. Maar dan toch wel iets anders als in Brabant. Hier gaan ze niet tot 6 uur ’s morgens door. Er zijn wel optochten maar die zullen ook anders zijn dan bij ons in Brabant. Gelukkig heb je weer internet, Irma! Leuk dat je al mijn verslagen nog even gaat lezen en vanaf nu bij gaat houden. En iedereen vond de foto’s mooi zo te lezen. Daar ben ik blij mee. Dus ik hoop dat deze week ook weer goed bevalt.

Vrijdagavond had ik weer gezellig met mijn collega’s van Danny’s geskypt. En zaterdag ben ik naar Carvoeiro geweest. Daar ben ik het dorpje in geweest en heb ik lekker in de zon op een terras gezeten. Verder heel veel winkeltjes afgelopen en wat dingen voor mezelf gekocht. Een handwaaier en een armbandje. Kijk maar op de foto’s. En ik ben opzoek geweest naar matroesjka’s. In de winkeltjes hierna gevraagd maar meestal wisten de mensen niet wat ik bedoelde. Dus gelukkig had ik een foto op mijn mobiel staan. De mensen hebben mij goed geholpen en ik heb in totaal drie winkeltjes als advies gekregen om te gaan kijken. En laten nou net die drie winkeltjes gesloten te zijn. Dus ik ga nog een andere keer terug. Ook was er een stukje strand waar ik natuurlijk ook heb gezeten. Ik had mijn Ipod bij dus dat was genieten van de zee met muziek. ’s Avonds nog even met papa en mama geskypt. Wat ik was vergeten was dat de vriendinnen van ons mam op bezoek kwamen. Dus na drie keer bellen namen ze op. En ik heb dus ook nog even het bezoek gezien. Verder heb ik nog een aantal werkbladen gezocht voor de kinderen en ik heb een film in bed gekeken.

Zondag werd ik om half 1 ’s middags wakker. Ik weet niet hoe dat kwam maar ik zal mijn slaap wel nodig hebben gehad. Lekker in het zonnetje op het balkon mijn ontbijt/lunch gegeten en vooral van de zon genoten met een muziekje erbij. Dat is pas genieten. Ik heb mijn teennagels gelakt in de zon dus die waren ook weer snel droog. En ik had even geleden nepnagels gekocht. Deze heb ik ook alvast gelakt zodat ik zo over een tijd meteen kan opplakken. Verder heb ik vooral genoten van de zon en ’s avonds All you need is love teruggekeken. Dit weekend was ik alleen in huis en mensen er is niets ergs gebeurd. Ook helemaal alleen in een groot huis in een vreemd land kan ik me redden.

Maandag begon de week stage weer. En vandaag heb ik snottezakjes met de kinderen gemaakt. Dit heb ik op mijn stage bij de BSO bij ’t Beertjeshuis geleerd. Dus ik had dit idee meegenomen naar Portugal en hier uitgevoerd. De kinderen vonden het leuk om te maken en waren al meteen nieuwsgierig toen ik het over snottezakjes had. Sommige kinderen wisten wel wat we gingen doen andere niet. Alle kinderen gingen snel aan de slag met het snottezakje en uiteindelijk was er heel veel snot. Ik vertelde de kinderen dat ze niet met het snottezakje mochten gooien of slaan. Want als het kapot gaat heb je heel veel vieze snot om je heen. Dit ging goed. Totdat het tijd was om naar huis te gaan. KNAP! Een zakje kapot. De kinderen schrokken eerst maar daarna moesten ze wel lachen. Ze zaten onder het snot. Dus ik ben lachend met de kinderen het snot uit hun haren en kleding gaan halen. Gelukkig moesten de moeders hier ook om lachen. Want is het is maar afwasmiddel met water. Dus niets ergs aan de hand. ’s Avonds kreeg ik een vriendenuitnodiging van ons mam op facebook. Dus ik meteen skype met ons mam want ons mam kan dat helemaal niet zelf hebben gemaakt. En wie zat er naast ons mam… Astrid. Ik wist al dat ze er niet alleen zat. Dus die vrouwen meteen lachen omdat ze al wisten waar het over ging. Veel gelachen samen maar ik ga dat vriendenverzoek voorlopig nog niet accepteren. Als er iets is dan hoor je het toch wel mams.

Dinsdag natuurlijk weer een stagedag. Vandaag heb ik met de kinderen een carnavalsslinger gemaakt van crêpepapier. En de kinderen hebben allemaal een kleurplaat mogen maken die nu aan de carnavalsslinger hangt. Vrijdag mogen ze deze allemaal meenemen want dit weekend is het carnaval. En als een echte Brabander ga ik carnaval wel missen. Dus volgend jaar dubbel op! Wanneer ik thuis kom heb ik een nieuw project verzonnen. Mijn slaapkamer verbouwen. Dus ik heb mijn ideeën uitgewerkt en naar ons pap en mam gestuurd. Nu de reactie maar even afwachten.

Woensdag en donderdag twee stagedagen. De kinderen hebben veel geknutseld voor carnaval en donderdag heb ik dan ook een poppenkastvoorstelling gedaan over het thema carnaval. Dat vonden ze helemaal geweldig en nadat ik klaar was hebben ze ook even zelf mogen spelen. Mijn slaapkamerideeën zijn goed gekeurd. Natuurlijk gaan we er nu nog beter over nadenken zodat het nog mooier en beter word zoals ik zelf al een beetje het opgeschreven. ’s Avonds wilde ik gaan douchen. Dus ik doe de deur open en wat zie ik daar… Een spin! Eerst heb ik er naar zitten staren maar ik wist toch wel dat ik dat beest niet ging pakken. Daarom heb ik aan Edu gevraagd of hij dat wilde doen. Gelukkig, spin weg en ik kan douchen. Verder is het hier nog steeds super mooi weer waar ik lekker van kan genieten.

Vrijdag was het dan carnaval op school. Ik had een heksenpak geleend van Wieteke dus ik was als heks verkleed. De kinderen kwamen natuurlijk ook allemaal verkleed en daarom was er een modeshow. Ik heb de punten bijgehouden en de prijsuitreiking mee gedaan. Het was een super gezellige dag. Nadat de school uit was heb ik nog met Wieteke en Gert buiten gezeten en wat gedronken. We hadden het natuurlijk ook over carnaval en ze vroegen mij of ik nog iets ging doen met carnaval. Dus ik vertelde ze dat ik dat wel wilde gaan doen. En of er toevallig een optocht in de buurt is waar ik heen kan. Wieteke stelde voor om zondag samen naar een optocht te gaan kijken. Dus mensen zondag ga ik een optocht kijken. En ik zal daar genoeg foto’s van maken. Dan kunnen jullie zien hoe het hier gaat. Iedereen heel veel plezier met carnaval en met mij komt het wel goed!

Dikke kus van Ilse

  • 09 Februari 2013 - 19:00

    Oma :

    We zijn weer een week verder,en wat heb je weer veel leuke dingen gedaan
    En je kan ook weer lekker genieten van de zon.
    Nou dat is hier wel anders,maar dat zal je wel gehoord hebben van papa en mama.
    Crisjan-Inez en Rosa zijn gisteren vertrokken naar Oostenrijk,
    ze hadden geen zin om carnaval te vieren.
    Wat knap van jou dat je alleen in huis durft te blijven!!!!!!!!!!!
    Toen had je zeker die spin nog niet gezien?ha-ha....
    Ilse tot volgende week maar weer,
    en geniet daar van de carnaval..alaaf!!!!
    groetjes van Opa & Oma.

  • 09 Februari 2013 - 20:58

    Michel Judith En Indy:

    He Ilse,

    ik zag net al op de email dat je de foto's weer hebt ontvangen.
    Ik heb zojuist vanuit de slaapkamer van Indy naar de verlichte optocht gekeken,
    heb ik toch nog van een afstandje wat van de carnaval meegekregen.
    Zoals je al schreef halen we dat volgend jaar gewoon dubbel in!
    Veel plezier tijdens de carnaval en optocht in Portugal en tot volgende week maar weer.

    Dikke kus,
    Michel, Judith en Indy.

  • 11 Februari 2013 - 21:06

    Johan En Diny Van De Veerdonk:

    hoi










    hoi





































    hoi Ilse
    we zijn weer een week verder
    en met jou gaat het kei goed zo te lezen.
    we hebben vanmiddag met oma en opa de optocht gezien in
    vorstenbosch het was leuk.
    veel plezier deze week .
    en tot het volgende verslag.
    gr.johan en diny...






    il













    e

  • 12 Februari 2013 - 18:27

    Miranda:

    Hi Ilse,

    Aan het bericht van oom Johan en Tante Diny te zien, zijn ze nog aan het bij komen van de
    carnaval. Dat ging nog niet helemaal goed haha.

    Ik ben een beetje jaloers op jou als ik in je verslag lees over de zon en de zee, daar verlang ik na weken kou en sneeuw ontzettend naar.

    Ilsje, foei foei, je kunt je helemaal alleen redden in een groot huis in een vreemd land iets waar je zeker trots op mag zijn en dan ben je bang voor een spinnetje haha. Dat is echt een fobie... een nieuwe uitdaging voor jou zie daar vanaf te komen.

    Jij bent echt ongelooflijk je ene project loopt nog niet op zijn eind en je volgende project heb je al weer klaar. Een slaapkamermetamorfose hoe bedenk je het.

    Siebe en ik hebben geen carnaval gevierd, we zijn zondagavond met z'n tweeën naar de bioscoop geweest. En maandag met z'n drieën (Arno ging ook mee) naar de dierentuin Burgers zoo in Arnhem. Ook heel leuk. Vanmiddag is Siebe uit logeren bij zijn vriend Harry.
    Arno is zaterdagavond voor vier dagen in Zeeland carnaval gaan vieren. De hele zondag was het afzien, maar hij moet er wat voor over hebben.
    Bauke gaat vanavond met vrienden en vriendinnen naar de concertzaal in Mill zijn vijfde avond carnaval, hij krijgt er geen genoeg van. Bauke vindt het zelfs jammer dat het voorbij is en weer een heel jaar moet wachten.

    We hebben deze week de uitnodiging van jou pappies 50e verjaardag ontvangen. We zijn al plannetjes aan het bedenken want hij wordt maar een keer 50 jaar. Jammer dat je er dan niet bij kunt zijn.

    Ook wij zijn op kraamvisite geweest bij Indy, ooooh wat is ze een lief, klein schattig meisje.

    Ilse weer een fijne week.
    Groetjes van ons vier.




  • 15 Februari 2013 - 14:43

    Rosa Van Kessel:

    Het is Vrijdagmiddag en ik ben bij opa en oma.
    Ik heb nu vakantie en papa en mama moeten werken.
    Wij zijn 5 dagen in Oostenrijk geweest,daar heb ik geskied en gezwommen
    Ben jij echt bang van spinnen???????????? ik niet hoor, gekke Ilse.
    vanavond eet ik pannekoeken bij opa en oma,en dan komen papa en mama mij weer ophalen.
    Zondag moet ik weer dansen met de dancingkids.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    groetjes van rosa en een fijn weekend!
    .

  • 15 Februari 2013 - 15:19

    De Vrijdaggroep:

    Hallo Ilse, wat is het leuk om te lezen wat je mee maakt in Portugal.
    Hier hebben we Carnaval achter de rug, we hebben gedanst, gezongen en veel geknutseld.
    Het thema is hier Theater, en wat zullen de kinderen hiervan gaan genieten. Tot ziens en vele groetjes van de vrijdaggroep. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 730
Totaal aantal bezoekers 34299

Voorgaande reizen:

08 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Westkust Australië

06 Januari 2018 - 08 Maart 2018

Reizen in Australië

12 Maart 2017 - 06 Januari 2018

Au Pair in Australië

02 Januari 2013 - 18 Maart 2013

Stage in Portugal

Landen bezocht: