Let’s drive - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu Let’s drive - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu

Let’s drive

Door: Ilse Gloudemans

Blijf op de hoogte en volg Ilse

19 Februari 2020 | Australië, Kalbarri

Hallo allemaal,

Op 12 februari zijn we onze camper gaan ophalen. ‘s Ochtends de wekker gezet, dat was mijn taak. Maar dat ging niet helemaal goed. Deze heb ik waarschijnlijk in mijn jetlag wakker moment uitgezet, oepsie. Uiteindelijk was dat ons geluk van de dag. Alles ingepakt in onze backpacks en met de Uber naar de campervan plek. Eenmaal daar aangekomen werd ons verteld dat er de laatste tijd veel ongelukken met de campers waren gebeurd, ook zo met de onze. En dat er daarom nog geen camper voor ons beschikbaar was. Rond het middaguur zou er wel iets beschikbaar zijn, maar toen net op dat moment kwam er een andere collega aanlopen met het goede nieuws dat er net eentje binnen was, deze kwam ook net uit de garage. Terwijl de camper in orde werd gemaakt hebben wij alle filmpjes met uitleg gehad. Daarna konden we dan echt op pad met ons huisje voor de komende drie weken. Toen ik achter het stuur kroop en eenmaal op de weg was, was het alsof ik nooit anders had gedaan. Wat rijd ie goed!

Toen we eenmaal onze camper een beetje ontdekt hadden moesten we dan ook inkopen gaan doen. De grote overdekte winkelcentrums zijn echt ideaal. Eerst naar de food court, lekker sushi gegeten. En daarna de K-Mart, Coles, Woollies en de Bottle shop geplunderd. Met twee volle winkelkarretjes terug naar de camper en alles opgeruimd. De eerste stop: Yanchep National Park.

In dit National Park lopen de kangoeroes vrij rond, vele vogels vliegen er en vergeet de koala’s niet! Chillend in de bomen kan je daar over het pad wat ervoor gemaakt is rustig op zoek naar ze. Wat een goede eerste stop om deze reis te beginnen. We hebben dan ook meteen hier een toegangspas gekocht voor alle andere nationaal parken. Want die zullen we vaker nodig hebben.

Hierna zijn we doorgereden naar onze eerste overnachtingsplek met onze Berth, Jurien Bay. Onderweg zien we al snel dat deze natuur heel anders is dan de Oostkust. En we genieten hiervan! Het is minder bebouwd en we zien de natuur om de zoveel kilometer ook steeds wat veranderen, het zand wordt oranjer en we zien bomen die we nog nooit hebben gezien. Hoe dichter we bij Jurien Bay komen zien we ook steeds meer zandduinen verschijnen. Meestal zomaar ergens tussen het landschap. Zandweggetje op en zo zijn we bij onze zelfvoorzienende camping aangekomen, Sandy cape. Waar we net voor het donker aankwamen en zo een kangoeroe van de weg in de bosjes zagen springen. Het mooiste plekje voor onze camper uitgekozen en al snel de stoelen en tafel uitgezet. Met een prachtig uitzicht, ondergaande zon en een biertje. Kan het nog leven beter?

De Pinnacles desert, een grote woestijnvlakte van geel zand met limestone stenen waar je doorheen kan lopen. Toen we daar aankwamen was het meteen heet en stonden er al borden dat je drie tot vier liter water per persoon mee moest nemen. Dus zijn we weer terug gegaan naar de camper om meer water te halen en onszelf nog even goed in te smeren. Een wandeling van ongeveer 45 minuten en daarna weer terug naar de camping. Waar we dezelfde namiddag nog over het strand zijn gelopen door de duinen heen.

De dag daarna was dan de dag van mijn verjaardagscadeau. Snorkelen met zeeleeuwen! Met de camper zijn we naar het dorp gegaan waar we de boot op konden en zo naar de plek gingen waar de zeeleeuwen leven in het water. Met onze pakken aan en snorkels op het water in. De zeeleeuwen komen vanzelf naar je toe en gaan soms ook op je liggen. Je mag ze niet aanraken maar samen met ze zwemmen en rondjes draaien is geweldig! Terug op de boot warme chocolademelk gedronken en nog informatie over de zeeleeuwen gehad. Naar mijn mening het beste verjaardagscadeau ooit en dat ook nog eens op Valentijnsdag.

Hierna hebben we een lekkere warme douche gehad en zijn we doorgereden naar Geraldton. Marieke en ik wisselen om de dag af wie er naar de volgende bestemming rijd. Zo is er altijd iemand goed uitgerust om de lange ritjes van twee a drie uur door te komen. Heerlijk is het om samen in die camper op de muziek mee te zingen en te zoeken naar alle wilde dieren. In Geraldton zelf zijn we de was gaan doen, ook iets om niet te vergeten. En hebben we pizza gegeten en later op de avond zijn we naar een beergarden geweest. Lekkere biertjes met livemuziek erbij. En de volgende ochtend werden we wakker op een overnachtingsparkeerplaats naast een vuurtoren.

Eenmaal weer wakker en achter het stuur zijn we op weg naar Kalbarri. Waar we onderweg zijn gestopt bij een Pink Lake. Het was roze maar het had nog rozer kunnen zijn. Dat maakte het iets minder indrukwekkend, maar was wel mooi om een keer geweest te zijn.

In Kalbarri zijn we naar een camping gereden met alle voorzieningen. Op deze manier kunnen we de camper aansluiten op stroom en water en daar optimaal gebruik van maken. Camper geïnstalleerd met uitzicht op de zee. In de namiddag zijn we een quad tour gaan doen, tussen de duinen op het strand. Zo reden we dan met een aantal mensen op de quad door het zand. En verder helemaal niks of niemand in de buurt. Met soms een kleine afwijking waren we daar aan het crossen, maar wij meiden kunnen dit gewoon! Deze avond hebben we lekker kunnen douchen op de camping om de volgende dag weer fris verder te gaan.

We zijn op tijd opgestaan om naar de Blue Holes te rijden. Het was fris in de ochtend en zo hadden we dan ook onze truien aan. Tijdens deze wandeling op strand komen we allemaal diertjes tegen in het water, krabben, een zeester en naaktslakken. Het werd al iets warmer en de zon kwam langzaam door. Niet veel later zijn we verder gereden naar het Kalbarri National Park.

In het Kalbarri National Park kan je een mooie wandeling maken. Maar deze was afgezet door het warme weer. Dus zijn we alleen naar het uitzichtpunt geweest, Nature’s Window. Met onze vliegennetjes op ons hoofd, want ze vliegen zo je neus, mond en oren binnen. Soms blijven ze ook even plakken op je wimpers. Wat een mooi uitzicht blijft het hier en hoe meer we naar het Noorden gaan, hoe meer oranje het zand wordt.

Doordat we de wandeling niet konden doen hebben we wat tijd over. En in Kalbarri zelf hadden we wel alles gedaan wat we wilde doen. Daarom zijn we doorgereden naar Shark Bay.

Zo gaan onze komende weken eruit zien. Met de camper van plek naar plek en genieten van al het moois wat we onderweg tegenkomen. Fotoshoots zijn niet te missen om jullie zo ook weer mee te laten genieten.

Kus Ilse

• 22 Februari 2020 - 19:06

Inez Van Kessel:

Genoeg te zien en te beleven! Enjoy!
    X Inez

• 23 Februari 2020 - 15:09

Riek Van Kessel:

weer heel leuk om je verslag te lezen.
    groetjes oma.