Australia we are coming back - Reisverslag uit Perth, Australië van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu Australia we are coming back - Reisverslag uit Perth, Australië van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu

Australia we are coming back

Door: Ilse Gloudemans

Blijf op de hoogte en volg Ilse

14 Februari 2020 | Australië, Perth

Hallo allemaal,

Een aantal maanden geleden hebben we besloten om terug te gaan naar Australië. Het werd weer tijd, want wat missen we dat land toch. Uiteraard was het vanzelf sprekend dat we met z’n vieren zouden gaan. Want dit is toch een beetje ons land geworden met onze gezamenlijke avonturen. Dus de afgelopen maanden heb ik dan ook werkweken van 60 uur gehad, twee a drie banen. Maar dan weet je wel waar je het voor doet!

Zaterdag 8 februari is de dag dat we vanuit Brussel vertrekken. En de afgelopen weken was ik dan ook helemaal in de stress, niks voor mij! Vrijdag nog gewerkt en toen moest ik dan ook echt in de middag van mijn collega’s naar huis toe. Maar goed ook want mijn backpack moest nog ingepakt worden. Tussen het verhuizen door had ik wel al een doos klaarstaan met alle spullen hierin. Dus backpack en doos naast elkaar gelegd, kleding daar weer naast. En zo alles toch nog best snel ingepakt. Dezelfde avond nog door papa en mama naar Jessica gebracht waar we met z’n allen nog bleven slapen. Het werd nog een hele bijeenkomst met alle papa’s en mama’s erbij.

De volgende ochtend op tijd opgestaan en nog een lekker uitgebreid ontbijt gehad. Daarna de auto in en heeft de vader van Jessica ons naar het vliegveld gebracht. Daar gaan we dan! Tip voor iedereen, check altijd je paspoortnummer op je visum. Dit kan je anders nog eens problemen geven.

De vluchten zelf gingen eigenlijk wel prima, wel zwaar. Het duurde stiekem toch wel lang! De tweede vlucht vanuit Bangkok hebben we allemaal wel goed kunnen slapen. Zo kwamen we dan in Perth aan waar met een Uber naar ons hostel zijn gegaan. De eerste drie dagen zijn we hier om van de jetlag af te komen. Maar natuurlijk ook om Perth nog eens te zien, voor Jessica de eerste keer.

Aangekomen in het hostel zijn we al snel onze bikini’s aan gaan doen om een duik te nemen in de zee. En die zee is op loopafstand de straat uit, gewoon recht vooruit! Na een korte frisse duik zijn we gaan douchen in ons hostel en gaan eten en een drankje gaan doen. Op dezelfde plek waar we twee jaar geleden ook waren in Perth. Met een biertje op tafel genieten van de zonsondergang.

Als je mij kent dan weet je dat slapen niet moeilijk is voor mij. Maar deze jetlag is zelfs voor mij verschrikkelijk! We konden gewoon niet slapen, hoe irritant is dat. Dus dat zijn een aantal nachtjes met z’n vieren samen in de nacht wakker zijn.

De dag erna zijn we naar Fremantle gegaan met de trein. En hoe soepel dit ging, we verleren dit ook gewoon niet. Daar lekker gegeten en nog naar een aantal winkeltjes geweest. Super leuk ook om Jessica Perth te laten zien. Daarna zijn we boodschappen gaan doen en later op de avond een drankje gaan doen in Perth.

Rottnest Island, zoek het allemaal maar eens op. Wat een geweldig eiland is en blijft dit. Met de fiets het eiland ontdekken en tussendoor zwemmen en snorkelen. Wij bedachten even om een afslag te nemen door het zand heen waar je bijna niet kan fietsen en met te weinig water, bijna dood ervaring. Natuurlijk hebben we allemaal erg ons best gedaan om selfies te maken met de quokkas. En de calorieën zijn weer verbrand deze dag.

Terug in het hostel weer lekker kunnen douchen en ‘s avonds buiten gezeten met een biertje. Een aantal mensen nog leren kennen die wonen in het hostel en erg hun best doen voor hun tweede jaar visum. Vraag blijft dan ook, hoezo hebben wij dat nooit gedaan?

Nog een avondje door die jetlag proberen te komen en dan kunnen we ons huisje voor de komende drie weken ophalen! Zoveel zin in die camper en alle avonturen die we samen gaan beleven.

Het internet is niet overal goed, maar ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden.

Kus Ilse

• 15 Februari 2020 - 11:19

Miranda Van Tilburg:

Hi Ilse,

Super leuk weer om je reisverslag te volgeb zo kan facebook loze Miranda;) je toch volgen.
    Op naar de camper avonturen....
    Have fun:)))))

Kus Miranda

• 15 Februari 2020 - 17:27

Riek Van Kessel:

leuk om jou te volgen. groetjes oma.

• 17 Februari 2020 - 00:09

Judith Van Grinsven :

He Ilse, leuk om je avonturen weer te volgen. Geniet er van het vliegt voorbij!
    Groetjes vanuit een stormachtig Loosbroek.

• 17 Februari 2020 - 09:54

Diny Van De Veerdonk:

Hoi Ilse wat een mooi avontuur weer.
    Geniet er maar flink van.

Groetjes ome Johan en tante Diny.

• 22 Februari 2020 - 19:04

Inez Van Kessel:

Hoi Ilse,
    Lekker aan het genieten zie ik! Veel plezier nog!
    Groetjes Inez X