From East To West And Back Again - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu From East To West And Back Again - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu

From East To West And Back Again

Door: Ilse Gloudemans

Blijf op de hoogte en volg Ilse

04 Maart 2018 | Australië, Melbourne

Hii allemaal,

Vanuit Cairns op naar Perth en daarna naar Melbourne. Zo zien we ook de andere kant van Australië waar nog veel te zien is. En we hebben zeker geen spijt van deze keuze. Want wat is Australië toch een mooi land. Eigenlijk wil ik nog helemaal niet naar huis.

We zijn op 22 februari vanuit Cairns naar Perth gevlogen en kwamen ’s avonds aan in Perth. Het is hier twee uur vroeger dan in Cairns. Dus op naar het hostel en al snel lekker gaan slapen in onze privékamer. De volgende dag zijn we Perth gaan ontdekken. Met ons tasje op de rug zijn we de straat op gegaan en de stad gaan verkennen. Het plan om naar Rottnest Island kwam naar boven en er zijn een aantal stranden waar we lekker kunnen gaan liggen. In de avond zijn we terug gegaan naar het strand en hebben we daar de zonsondergang bekeken met een lekker bakje fish en chips erbij. Natuurlijk onze fotomodellen kant weer tevoorschijn gehaald en genoten! Want dat moeten we ook die laatste weken niet vergeten.

De dag erna zijn we met de bus naar het strand gegaan. Het is nog steeds lekker weer, ongeveer 30 graden en hierdoor kunnen we ons kleurtje weer bijwerken. Heerlijk afkoelen in het water en dan weer terug naar ons handdoekje. Een waterijsje gekocht en proberen niet te verbranden. Wat nog best wel goed gaat als je je maar in blijft smeren. Onze vriend Ian vanuit Sydney is deze dagen toevallig ook in Perth. En hij is ons komen bezoeken op het strand en heeft ons later meegenomen in de auto zodat we al rijdend een aantal mooie plekken zien van Perth. Ook hier is het weer prachtig!

Rottnest Island, het eiland met de lachende beestjes en ontdekt door een Nederlander. Dat kunnen we natuurlijk niet overslaan. Met de boot naar het eiland gegaan. We hebben een fiets gehuurd en met de snorkelset achter op de fiets zijn we het eiland maar eens gaan verkennen. Alleen kunnen ze hier nog wel iets leren van de fietsroutes in Nederland. Wat is dit onduidelijk zeg, jammer. Dus na een tijdje kwamen we erachter dat we echt geen winkeltjes meer tegen zouden komen om eten te kopen. Dan maar weer terug naar het begin en daar wat eten gekocht. Daarna zijn we de andere kant opgegaan en zo hebben we toch het mooiste gedeelte van het eiland gezien. De quokka’s zijn hier de bekende dieren die altijd een glimlach op hun gezicht hebben. Ze zitten vooral in de bosjes verstopt en daar ben ik dan ook maar eens tussen gaan liggen voor een selfie met zo’n beestje. Met een takje en blaadje in onze hand de dieren lokken zodat we een selfie konden maken. Ze zijn best nieuwsgierig en komen snel kijken maar maak dan maar eens een goede foto. Naast het maken van de selfies zijn we bij een aantal strandjes geweest, nog even gesnorkeld en lekker gezwommen.

We ontdekken elke dag weer iets nieuws in Perth. En zo zijn we dan ook in Fremantle geweest, een havenstad in Perth. Het heeft hier een gezellige sfeer en er is een bekende Cappuccino Strip. We zijn dan ook op zoek gegaan naar een plek om lekker te eten en later gaan shoppen in deze leuke straten. Er waren weer veel leuke winkels en vaak kom ik dan ook allemaal spullen tegen die ik zo zou kopen voor mijn eigen appartement thuis. Tijdens het reizen heb ik dan ook al een aantal dingen gekocht en ook hier in Fremantle een leuk kussen gescoord. Deze avond zijn we op stap gegaan in Perth, samen met een vriend die we in Sydney hebben leren kennen. Tijdens onze reis hebben we zoveel mensen leren kennen en elke keer weer kom je ze ergens anders tegen in Australië. Heel toevallig dan ook dat ik iemand tegen kwam uit mijn eigen dorp. Helemaal aan de andere kant van de wereld kom je iemand tegen uit Berlicum. Crissy en ik hebben dan ook nog gezellig zitten kletsen over onze reis en nog veel meer dingen.

Waarschijnlijk ga je heel veel mensen nooit meer tegenkomen. Dus laten we de laatste paar dagen in Sydney nog een goed feestje van maken! Maar eerst gaan we door naar Melbourne.

Avond voor vertrek op stap gaan is geen goed idee, we leren nog wel eens iets in deze drie maanden. Uitchecken voor tien uur en dus alles snel nog inpakken voordat het te laat is. Daar zaten we dan de hele dag een beetje niks te doen in het hostel en te wachten totdat we naar het vliegveld konden gaan. We zijn nog lekker wat gaan eten bij de Mc Donalds en daar zagen we een bekende vriend die bij ons op de Whitsundays tour zat. Hij is later nog naar ons hostel gekomen en daar hebben we dan ook nog even zitten kletsen. Later afscheid genomen van iedereen en dan door naar het vliegveld, op naar Melbourne.

De vlucht van Perth naar Melbourne was echt heel erg fijn. Een lange vlucht van vijf uur, maar met een fijne vliegmaatschappij en een film erbij ging het zo voorbij. Het was de tien dollar meer zeker waard. We kwamen laat in de avond in Melbourne aan en zijn snel naar ons hostel gegaan met de Uber, inchecken en gaan slapen.

Marieke en ik zijn eerder in Melbourne geweest en zo kennen we nog een aantal leuke plekken in de buurt. De eerste dag zijn we de stad ingegaan en hebben we een vriendin van Michelle ontmoet. Zij kennen elkaar van hun reis in Nieuw-Zeeland. We zijn de stad gaan ontdekken en ook weer bij de graffiti geweest. Natuurlijk ook weer gaan shoppen, want dat is eigenlijk bijna alles wat we nog doen de laatste paar weken. Leuke souvenirs gekocht en later nog lekker gegeten.

Onze hele reis hebben we geen last gehad van jetlags. Maar nu werd het wel heel erg, we konden gewoon niet slapen. En normaal gesproken kan ik altijd en overal slapen. Dit was niet fijn. Elke avond bleven we wel wakker tot een uur of één en dan wordt je wakker rond een uur of vijf in de ochtend, klaarwakker. Maar dat is geen tijd om iets te gaan doen dus ga je weer verder slapen. Vervolgens worden we pas weer om elf uur wakker. Ook heeft er altijd wel iemand hoofdpijn of voelt zich niet lekker. Klinkt allemaal verschrikkelijk maar we hebben echt wel genoten van Melbourne. Elke dag zijn we lekker gaan ontbijten in de stad en hebben we vooral rustige dagen gehad. We zijn bij een aantal leuke marktjes geweest en hebben gegeten bij een restaurant met een michelinster.

De vrijdagavond was het dan weer zover, we konden niet slapen. We hadden dan ook het plan gemaakt om lekkere rode wijn te kopen en dit op onze kamer te gaan drinken, zodat we daarna lekker konden gaan slapen. Wat hebben we weer gelachen met z'n drieën en er is geen moment geweest dat ik ze achter wilde laten om alleen verder te gaan. Deze meiden zijn echt zoveel voor mij gaan betekenen. Alles wat we samen hebben meegemaakt en waar we elke dag met een glimlach op terug kunnen kijken. Kan me nog niet voorstellen hoe het leven in Nederland zonder ze gaat zijn. Gelukkig hebben we onze laatste paar dagen nog samen in Sydney!

En toen had ik opeens geen telefoon meer. Een aantal maanden geleden zaten er al scheuren in mijn scherm, verder niet heel erg. Tijdens het reizen werd het wel wat meer omdat het uitscheurde, maar alles werkte nog goed. Totdat ik vrijdagavond mijn telefoon iets te hard op de grond had gelegd. Mijn scherm deed het niet meer. Dus daar zat ik dan zonder telefoon. Gelukkig heb ik al mijn foto's opgeslagen op een los kaartje en ben ik die dan ook niet kwijt. Verder ben ik al mijn contacten kwijt maar dat komt ook wel weer goed. Eigenlijk wel lekker rustig een paar dagen zonder telefoon.

Het is dan echt bijna zover, de laatste paar dagen in Sydney. Afgelopen zondagochtend om half zeven zijn we vanuit Melbourne naar Sydney gevlogen. Aankomen in Sydney voelt een beetje als thuiskomen. Hier heb je dan tien maanden gewoond en je eigen leventje opgebouwd. Heel fijn om hier terug te komen. De laatste paar dagen in Sydney gaan we vooral shoppen, lekker eten en op stap.

Aankomende donderdagavond vlieg ik terug naar Nederland. Maar voor nu nog genieten! Het laatste verslag zal ik dan ook net voor ik ga vliegen plaatsen. Zodat ook jullie nog weten wat ik de laatste paar dagen in Sydney heb gedaan.

Dikke kus van mij!

  • 06 Maart 2018 - 09:14

    Linda:

    Jeetje wat gaat de tijd snel, hopelijk maak je ook deze laatste paar dagen onvergetelijk! Hier word het al meer en meer lente. Hoe koud het vd week nog was hoe lekker is t nu! Dus prima thuis komen. Geniet nog even en alvast een hele goede terug reis gewenst! Dikke kus!!!

  • 06 Maart 2018 - 09:48

    Danny:

    Wauw Ilse , wat een avontuur heb jij achter de rug. Ik ben best heul erg jaloers. War bijzonder dat je deze uitdaging niet met 2 handen maar met 20 hebt aangegrepen ! Als dit geen hoogtepunt is geweest ? Geniet er nog met volle teugen van ! Tot binnenkort!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 34259

Voorgaande reizen:

08 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Westkust Australië

06 Januari 2018 - 08 Maart 2018

Reizen in Australië

12 Maart 2017 - 06 Januari 2018

Au Pair in Australië

02 Januari 2013 - 18 Maart 2013

Stage in Portugal

Landen bezocht: