The Roadtrip Starts Here - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu The Roadtrip Starts Here - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu

The Roadtrip Starts Here

Door: Ilse Gloudemans

Blijf op de hoogte en volg Ilse

14 Januari 2018 | Australië, Byron Bay

Hallo allemaal,

De twee weken in Bronte zijn voorbij en dat betekend dus dat onze reis gaat beginnen! En we hebben er echt heel veel zin in. Al is het wel een dubbel gevoel, na tien maanden hebben we ons leven hier opgebouwd en dit gaan we nu achter ons laten. Ik zou hier heel graag nog een keer terug komen, want het voelt als een tweede thuis.

De vrijdag voor vertrek hebben we afscheid genomen van Rob en Donald. Zij gingen weer terug naar Nederland. Daarna zijn we het huis gaan schoonmaken. En hebben we de auto opnieuw ingedeeld, waarschijnlijk gaan we dit nog heel vaak opnieuw doen. Toen alles was opgeruimd en schoongemaakt hebben we lekker kebab gehaald bij de kebab zaak in de straat en zijn we op de bank gaan zitten met een goeie film.

De reis gaat vandaag beginnen! Eerst hebben we Jessica thuis afgezet en afscheid genomen. Deze meid gaan we zeker missen! Wat een top tijd hebben we samen gehad. Vriendinnen voor het leven! Dit is een van de redenen dat het zo raar is om Sydney te verlaten, natuurlijk zien we elkaar nog in Nederland maar we wonen dan ook niet meer tien minuten van elkaar.
Daarna moesten we toch echt door en zijn we naar Port Stephens gereden. Daar zijn we gaan sand boarden. Dit had ik al eerder een keer gedaan maar ik vond het nog wel leuk om nog een keer te doen. Even vergeten dat dit toch wel heel zwaar is. Voor twintig dollar mag je onbeperkt de zandberg af, maar na drie keer ben je eigenlijk wel klaar. Nog een keertje de zandberg af voor een paar mooie foto's en toen was het wel klaar. We hebben het zand lekker afgespoeld in de zee, douchen en weer door naar een plek om te slapen. We zijn naar Buladelah gereden en hebben daar een mooi plekje gevonden om de auto te plaatsen en lekker in onze tent te gaan slapen. De tent hadden we dan ook in twee minuten op staan. Daarna lekker gaan koken in onze eigen geimproviseerde keuken, echt geniaal!

Zondag zijn we vroeg opgestaan om door te rijden naar Yamba. Vanaf Buladelah zijn we richting Coffs Harbour gegaan en hebben we een stop gemaakt bij Brooms Head. Daar zijn we weer lekker gaan zwemmen en hebben we een cup a soup gemaakt op ons gasstelletje op het gras naast het strand. En we hebben ons kleurtje weer mooi bijgewerkt. Tegen vijf uur zijn we op zoek gegaan naar een plekje om te slapen. Omdat we nu onderweg zijn naar Byron Bay maken we een aantal tussenstops langs de weg. Deze avond zijn we gestopt in New Italy. We gaan dan vooral op zoek naar gratis plekken en dat is ook zo bij deze plek. Denk hierbij aan een mini camping waar je je auto plaats, tentje opzet, lekker gaat koken, gezellig kletsen en daarna naar bed. En zo weer opgeladen voor de volgende dag.

We gaan naar naar Byron Bay! En daar blijven we dan een hele week. In de ochtend optijd wakker geworden, lekker ontbijtje op onze gasstelletjes gebakken en door naar Byron Bay. Onderweg genieten van het uitzicht want het wordt alleen maar mooier! In de middag waren we dan ook bij onze camping. Eerst zijn we het stadje Byron Bay gaan verkennen met de auto. Langs de parkeerplaats bij het strand gereden en meteen al begroet. Wat een leuke mensen hier, ze hebben echt een relaxte vibe. Doorgereden naar de vuurtoren en weer naar beneden. We gaan dit stukje nog een keer lopen om even rustig te genieten van het uitzicht en mooie foto's te maken. Terug naar de camping hebben we daar de tent opgezet en ons omgekleed voor het zwembad. Heerlijk genoten aan het zwembad voor een paar uurtjes. Daarna eten, douchen en met de taxi naar de stad om daar te gaan stappen. We hadden een leuke bar gevonden en hebben daar een leuke avond gehad.

Weer een dag mogen genieten van de zon, niet veel gedaan dus. Maar wat is dat toch heerlijk. Een leven waar niets moet en alles mag. Kan dit voor altijd zo zijn? 's Avonds zijn we lekker gaan uit eten in de stad. En hierna nog een frozen yoghurt gehaald, jam jam jam. Misschien iets teveel geld uitgegeven aan ons diner maar dat mag wel voor een keertje. Weer met de auto boven naar de vuurtoren gereden en genoten van het uitzicht. We moeten dit echt deze week een keer gaan lopen.

We zien hier aan het genieten! Een lekkere rustige dag aan het strand gehad. Achter onze camping zit een strand. En niet iedereen kan daar komen dus het is vrij rustig. Verder is onze auto weer helemaal klaar voor de reis. De remblokjes moesten vervangen worden en dat is vandaag gebeurd. We kunnen weer veilig de weg op.

De wandeling op naar de vuurtoren hier in Byron Bay. Voordat we er eindelijk waren hebben we toch wel lopen zweten en klagen hoe heet het is. Maar natuurlijk waren er ook een aantal mooie plekken waar we kwamen. Zo zijn we op het meest oostelijke punt aan land in Australië geweest en daar zagen we schildpadden en dolfijnen, magisch! Eindelijk boven aangekomen hebben we mogen genieten van het uitzicht, foto's gemaakt en onze flessen water gevuld. En dan moet je ook weer naar beneden. We hebben een pauze gehad op het strand en nog een aantal reptielen in de bosjes gezien. Tot nu toe nog steeds geen koalas, helaas. We hebben het liften uitgevonden. Eerder hadden we al gehoord dat dit hier heel makkelijk is omdat iedereen toch naar de stad toe gaat, er is maar één rechte weg naar de stad. Langs de weg met onze duimpjes omhoog en al snel stopten er mensen die ons meenemen naar de stad, ideaal zeggen we. 's Avonds hebben we een gratis BBQ gehad en daarna zijn we weer op stap gegaan en bij een silent disco op het strand geweest. Koptelefoon op met drie verschillende muziekzenders en wanneer je deze afzet is er geen muziek meer. Alleen maar mensen die dansen en zingen op verschillende muziek.

Nimbin, het dorpje wat is blijven hangen in de jaren 60. Dit was ons uitstapje van vandaag. Een autoritje van een uurtje met allemaal vervelende bochtjes, echt snelheid maken kon ik niet. Aangekomen was het super heet, ongeveer veertig graden! Het dorpje ziet er leuk uit en we hebben hier dan ook even rondgelopen en souvenirs gekocht. Maar na een halfuurtje hadden we het ook wel weer gezien, terug naar de camping. Daar hebben we weer een lekkere BBQ gehad en onze was gedaan. Dit hangt nu aan een lijntje tussen de auto en de tent. Vanavond zijn we weer aan het plannen geweest van onze reis. Wat hebben we toch een strakke planning!

Zaterdag was de tijd in Byron Bay alweer voorbij, we rijden door naar de Gold Coast. Nog een keer met een lift naar de stad gegaan. Deze keer een grote auto met een man en zijn joekel van een hond, dat was lachen! In de stad wat geshopt, lekker op het strand gelegen, wat gegeten en gedronken en nog naar een marktje geweest. Al een tijdje ben ik op zoek naar een witte dromenvanger en die heb ik hier op de markt in Byron Bay gevonden, heel erg blij mee! Vanavond gaan we nog lekker gratis eten. Byron Bay heeft een hele chille sfeer en ook de mensen zijn heel vriendelijke, een zweefteef stadje. We hebben hier genoten.

De tijd vliegt voorbij, we zijn alweer een weekje aan het reizen en het voelt heel goed! Ik probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van mijn reis samen met Marieke en Michelle. Australië we hebben even op je moeten wachten maar we gaan nu nog meer van je zien.

Kussies van Ilse

• 14 Januari 2018 - 10:10

Linda:

Geniet van je reis! Heeeeel veel plezier!