This Is Life - Reisverslag uit Hunters Hill, Australië van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu This Is Life - Reisverslag uit Hunters Hill, Australië van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu

This Is Life

Door: Ilse Gloudemans

Blijf op de hoogte en volg Ilse

06 Juli 2017 | Australië, Hunters Hill

Hello hello!

Het is alweer een tijd geleden dat ik jullie heb laten weten hoe mijn leven hier is. De weken vliegen voorbij en soms vergeet ik dan ook om mij blog bij te houden. Dus vanaf nu ga ik elke dag opschrijven wat ik gedaan heb. Zodat ik niks kan vergeten om te vertellen. Ook zal ik alleen nog maar de leukste en mooiste foto's hier plaatsen, helaas is er een maximum op deze website. Maar op mijn Facebook kan je alles terug zien, stuur mij dus gerust een vriendenverzoek. En opa en oma ik zal jullie vaker wat foto's sturen. Ook kan de rest van de familie natuurlijk mijn Facebook aan jullie laten zien.

Op 17 mei ben ik samen met Marieke en Jessica naar de Dutch Shop geweest, 40 minuutjes met de auto en dan ben je er. Het gebouw zag er al leuk uit en toen we binnen kwamen zagen we allemaal Nederlandse producten. Uiteraard inkopen gedaan en ook nog lekker een broodje kroket gegeten. Het Nederlandse eten mis ik niet heel erg, je hebt hier ook gewoon andere lekkere dingen. Maar een kroket of frikandel is toch wel lekker!

Een tijd uitgesteld maar ik moest toch echt naar de kapsalon om mijn haren te laten verven. Op zaterdagmiddag hier in het dorpje op zoek gegaan. En daar heb ik dan ruim 4 uur gezeten. Ja, want Ilse wilde weer een andere kleur dan ze had en daarom moest ik eerst blond worden. De mensen in de kapsalon en ik vonden dit wel grappig dus hadden we foto's gemaakt tijdens dit proces. En met deze foto's een grapje gemaakt in de familie Whatsapp. Mooi hè dat blond? Ik kreeg allemaal leuke reacties maar eerlijk is eerlijk blond staat mij niet. Het echte eindresultaat was super!

Marieke was jarig geweest en daarom hadden we een feestje in New Town, een super leuke avond was dit! Net als alle andere avonden uit in het weekend. Het nachtleven is hier anders en begint al eerder dan in Nederland. Ook de sfeer is anders maar ik vind deze avonden super leuk, genieten! De volgende ochtend Skype met mijn oud-collega's van Danny's. Even bijgekletst over alles en dat vond ik fijn om te doen. Helaas kon ik jullie niet zien maar jullie mij wel. Ik merk dat het contact met Nederland wel belangrijk voor mij is. Natuurlijk heb ik het hier nog steeds naar mijn zin en wil ik hier niks missen. Maar het is altijd goed om te horen wat jullie in Nederland allemaal doen.

Elk jaar is er in Sydney het Vivid festival, dit is te vergelijken met Glow in Eindhoven maar dan véél groter. Een aantal keer Sydney bezocht om dit te zien en een bootcruise gehad waarbij je vanaf het water alles kan zien. In het begin hadden we helemaal geen zin om te gaan. We waren moe en zagen de boot en dachten dit word niks. Maar uiteindelijk hebben we een super leuke en gezellige avond gehad. Nederlanders zijn gek maar die Canadese en Amerikaanse meiden kunnen er ook wat van.

Aaron heeft via zijn werk gratis kaartjes voor de dierentuin. Dus ben ik samen met Alice en Hugo naar de dierentuin geweest op 15 juni. Hier was ik al eerder geweest met Marieke en Emma en de autorit hiernaar toe was dan ook geen probleem. Ook het park herinnerde ik me nog en we hebben alle dieren gezien, gelachen en foto's gemaakt. Van deze momenten met de kinderen kan ik echt genieten. En waarschijnlijk ga ik volgende week nog een keer naar de dierentuin, dit verveeld nooit.

Uitstapjes in het weekend, dat is het leven in het weekend. Op 18 juni met een georganiseerde trip naar Jervis Bay. Weer de weg op met bus Trudy. Maar voordat ik in de bus zat... De avond ervoor waren we niet van plan om op stap te gaan, uiteindelijk toch gegaan en ik wist zeker dat ik mijn wekker had gezet. Nou niet dus, oeps. Dus om half 7 werd ik wakker en schrok me rot toen ik de tijd zag. Om 7 uur vertrok de bus vanuit Sydney! Binnen 10 minuten stond ik buiten te wachten op de Uber. En ik was nog op tijd voordat de bus vertrok. Deze trip met een soort van kater gedaan maar ik was niet de enige. Kater of geen kater het uitzicht blijft prachtig, wat kan een mens hier een goed gevoel van krijgen. Weer mooie foto's gemaakt en gelachen met alle mensen. Ook bij het meest witte strand in Australië geweest met een prachtige blauwe zee. Wat een mooie dag!

Het weekend erop rustig gedaan en samen met Marieke, Jessica en Famke de wandeling naar Manly gedaan. Eerst nog te laat uit de bus gestapt maar uiteindelijk op de goede plek aangekomen. Een wandeling van 10 kilometer en een lekker ontbijt gehad onderweg. De dag erna samen met Marieke en Jessica naar Palm Beach gegaan, dit blijft een mooie plek en ook wel een speciale plek voor mij. Heel enthousiast hadden we ons zomers aangekleed en de bikini's aan gedaan. Als wij Nederlanders zon zien dan gaan we ons daar ook naar gedragen. Beetje fris was het wel maar nadat we weer boven naar de vuurtoren waren gewandeld wilden we wel een duik in het water nemen, gek plan met 18 graden maar we doen het! Het was even koud maar daarna viel het ook wel mee. Mensen keken ons ook lachend aan, maar we kennen hier toch bijna niemand. Je kan wel lezen dat Marieke en Jessica twee vriendinnen van mij hier zijn geworden. Super blij dat ik deze meiden heb leren kennen en dat we samen zoveel leuke dingen doen, ik ben een gelukkig mens.

Een weekend zonder dansjes en drankjes is ook eens goed maar dat is dan ook wel weer genoeg. Afgelopen weekend een pub crawl gedaan en de verjaardag van Shayla gevierd, één van de Canadese meisjes die we hier hebben leren kennen. Een super leuke avond gehad zoals altijd. De zaterdagavond een slaapfeestje met pizza en films gehad bij Marieke thuis met Jessica. En de volgende ochtend naar het Morisset Park geweest om op zoek te gaan naar kangoeroes. Dit is een soort van bos/park waar ze loslopen en mensen ze komen bekijken, foto's maken en eten geven wat eigenlijk niet goed is voor deze dieren. Maarja wie wil er geen foto met een kangoeroe? Daarna doorgereden naar een uitkijk plaats boven op een berg. Dat was nog eens een ritje met een Toyota Yaris. Nee dit is niet goed geweest voor de auto maar we hebben het overleefd.

De komende twee weken hebben de kinderen vakantie en dat betekend leuke dingen doen! Deze week hebben de meiden in de ochtend tennis kamp en gisteren zijn we naar de film geweest, despicable me 3. Ik en de meiden hebben hier van genoten en we hebben nog leuke foto's gemaakt in een fotohokje. Die gaan we zeker bewaren!

Zelf heb ik ook wel vakantie verdiend en die heb ik dan ook van 15 juli tot en met 20 juli. Samen met Marieke gaan we met een campervan langs de Great Ocean Road naar Melbourne rijden en weer met het vliegtuig terug. Super veel zin in! In mijn volgende blog lezen jullie dan ook hoe dat is geweest.

Verder is de familie al op zoek naar een nieuwe au pair voor als ik weg ga. Best gek eigenlijk dat ze daar nu mee bezig zij terwijl ik er nog ben. Maar het is maar goed dat ze er de tijd voor nemen zodat ze zeker weten dat er weer een leuke en lieve au pair komt voor de kinderen. Ook ik heb contact met een aantal meiden, hierdoor zie je nu hoe het vanaf de andere kant gaat.

Ik hoop dat jullie weer hebben genoten van mijn update en geniet van de foto's!

Kusjes van mij

- Have Stories To Tell, Not Stuff To Show -

  • 06 Juli 2017 - 12:04

    Shannon:

    Leuk Ilse, Geniet van je vakantie!

  • 06 Juli 2017 - 12:11

    Linda:

    Lieve Ilse
    Wat heerlijk om te lezen hoe gaaf t daar is. Kunnen we er mooi van mee genieten. Super goed dat je zo veel doet in je vrije tijd. Mooi van genieten voor je het weet is het weer voorbij!
    Fijne vakantie!

    Dikke kus Linda

  • 06 Juli 2017 - 16:23

    Marinda:

    Leuk verslag weer Ilse!
    Je bent daar echt aan het genieten en dat moet je zeker blijven doen.
    Love you!

    Liefsx Marinda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 725
Totaal aantal bezoekers 34225

Voorgaande reizen:

08 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Westkust Australië

06 Januari 2018 - 08 Maart 2018

Reizen in Australië

12 Maart 2017 - 06 Januari 2018

Au Pair in Australië

02 Januari 2013 - 18 Maart 2013

Stage in Portugal

Landen bezocht: