Time Flies - Reisverslag uit Hunters Hill, Australië van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu Time Flies - Reisverslag uit Hunters Hill, Australië van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu

Time Flies

Door: Ilse Gloudemans

Blijf op de hoogte en volg Ilse

16 Mei 2017 | Australië, Hunters Hill

Hallo iedereen,

Wat gaat de tijd toch snel, het is al twee maanden geleden dat ik hier in Australië aankwam. De keuze die ik heb gemaakt is een hele goede keuze geweest. Ja, ik heb mijn plekje hier gevonden. Maak je om mij maar geen zorgen!

Op 15 april had ik een georganiseerde reis naar Port Stephens geboekt. In het begin vond ik het spannend omdat je niemand kent in de groep. Maar zo zijn er meerdere. Net zoals twee andere Nederlandse meiden. Op een of andere manier zoeken wij Nederlanders elkaar altijd op en we zijn ook overal op de wereld te vinden. Deze dag gingen we op pad met het busje genaamd 'Trudy'. Nu is Trudy ook niet de jongste meer en dat kan je ook wel zien. Maar ze heeft ons overal veilig heen gebracht. Eerst zijn we gaan sandboarden. Denk hierbij aan snowboarden maar dan in een woestijngebied. Dat was echt super vet om te doen. Hop op dat board gaan zitten en naar beneden glijden, we hebben gelachen. Hierna zijn we naar een haven gegaan om op de boot dolfijnen te zien. We hadden mooi weer dus op de boot ook even ons kleurtje bijgewerkt, kennis gemaakt met een aantal anderen in de groep en toen kwamen de dolfijnen. Nouja, ze kwamen en ze gingen. Foto's maken was lastig maar het is toch een beetje gelukt. De dolfijnen kwamen ook dichtbij de boot dus we hebben ze goed kunnen zien met onze eigen ogen. Na dit avontuur zijn we gaan BBQen in een park en hebben we kangoeroe gegeten. Voor veel mensen een eerste keer. Dus toen ik vertelde dat in het restaurant waar ik heb gewerkt wij ook eens kangoeroe hadden keken sommige wel raar op. Maar je had die gezichten eens moeten zien toen ik vertelde dat we ook eens krekels hadden! Na deze Australische BBQ zijn we naar een strand gegaan om te relaxen en te zwemmen. Hoe vaak ik ook naar een strand ga, het is het beste uitzicht wat je kan hebben. Elke keer geniet ik weer als ik op mijn blote voeten door het zand loop. Wat een super leuke dag was dit, ik heb genoten.

Maandag 17 april was voor vele een gewone tweede Paasdag. Voor mij was het een rare dag. Het was Benjamin's verjaardag. Ik was deze dag vrij en had besloten om alleen naar Palm Beach te gaan. Even tijd om hier rustig bij stil te staan. Met het openbaar vervoer hierheen gegaan en een wandeling over het strand gehad. Meerdere mensen hadden mij verteld dat er een vuurtoren is waar een super uitzicht is, dus daar ben ik dan ook heen geweest. Het was me een wandeling om daar te komen maar het was het uitzicht zeker waard. Natuurlijk mooie foto's gemaakt en stil gestaan bij deze dag. Ik heb vaak met Ben over Australië gesproken en het is raar dat ik dit niet met hem kan delen. Zoveel om aan elkaar te vertellen, maar dat kan niet. Deze dagen zijn lastig maar plekken zoals deze maken het een beetje beter.

Na deze vrije dagen begon voor mij het au pair leventje weer. Ik zal een kleine indruk geven hoe mijn werkdagen eruit zien. 's Ochtends om kwart over zeven begint de dag. Dan zijn Aaron en Camille nog thuis en hebben de kinderen soms wel maar soms ook nog niet gegeten. Meestal ga ik eerst de bedden opmaken en de was doen. Wanneer Aaron en Camille naar het werk gaan ben ik alleen met de kinderen, ik zorg dat ze ontbijt krijgen als ze dat nog niet hebben gehad en ik maak ze klaar voor school. Ava gaat elke dag naar school en Alice gaat naar pre-school van maandag tot en met woensdag. Hugo gaat op maandag en woensdag naar het kinderdagverblijf. Op maandag na school gaan de meiden naar turnen en op donderdagochtend heb ik zwemles met Alice, waar ook Hugo dan mee naar toe moet. En op vrijdagochtend gaan Alice, Hugo en ik naar playgroup hier in de buurt bij de kerk. Ondertussen zorg ik ervoor dat de kinderen 's avonds eten hebben, dus dat betekend koken en boodschappen doen bij de Aldi. Soms heeft Camille iets te eten gemaakt of gehaald en dat hoef ik dan alleen op te warmen. Om half drie ga ik de kinderen weer ophalen. Na school gaan we vaak naar een park om daar te spelen of we spreken af met andere kinderen en hun au pairs, playdates. Dit heb ik al een aantal keer gedaan met een Duitse au pair. De kinderen kennen elkaar al een tijdje en ze vinden het leuk om met elkaar te spelen. Ook met Marieke en haar kinderen heb ik een playdate gehad en dat was ook zeker geslaagd. Dan is het naar huis toe en eten en in bad. Hierna alles opruimen en dan zijn de ouders bijna thuis. Soms is het zes uur maar soms is het ook kwart over zeven. Wanneer ze thuis zijn hebben we het over de dag, speel ik nog even met de kinderen of ik ga naar mijn slaapkamer voor wat rust. Aaron en Camille zorgen voor ons eten. En als dat klaar is laten ze dat mij weten en eten we samen voor de televisie. De dagen gaan snel voorbij en dat is een goed teken. Het is niet altijd even leuk, ook de kinderen kunnen een slechte dag hebben. Soms ben ik dan ook blij als het vrijdag is. Maar de leuke momenten maken het allemaal goed.

Koningsdag moet je ook hier natuurlijk vieren. Het was een gewone werkdag voor mij en 's avonds ben ik naar een Nederlands feestje geweest speciaal voor onze Willem. Nadat Aaron en Camille thuis kwamen ben ik mij gaan omkleden. Ook op dat moment waren Maaike, Felice en Kim zich aan het voorbereiden voor een feestje in Nederland. We hebben ondertussen gezellig via FaceTime bijgekletst en ik vond het echt leuk om jullie weer te zien en te spreken. Dit moeten we vaker doen. Het feestje was in de stad in een kroeg waar we al eerder waren geweest. Een hele leuke avond met heel veel andere Nederlanders, gekleed in het oranje met schmink en hier en daar een kroontje. Dit natuurlijk allemaal terwijl er Nederlandse muziek was.

Die vrijdag moest ik gewoon weer werken en heb ik 's avonds extra opgepast op de kinderen en ook op zaterdagavond heb ik een extra avond opgepast. Gezellige filmavondjes zijn dit. Dit oppassen gaat natuurlijk in overleg met mij. Het is niet verplicht en wanneer ik iets gepland heb mag ik dat ook gewoon aangeven. En dat geeft mij een goed gevoel bij dit gezin.

De meeste van jullie hebben de foto bij de Figure 8 Pools al voorbij zien komen op Facebook of Instagram. Wauw, deze dag was ook weer fantastisch. Samen met Marieke en een ander Frans meisje zijn we daarheen gegaan. Maar je komt er niet zomaar. Eerst moesten we een stukje rijden, iets minder dan twee uur. Daar aangekomen hebben we een wandeling van boven naar beneden gehad. Door de bossen, over het strand, wankelend over stenen en uitkijken dat we niet nat worden. Op de plek aangekomen sta je versteld van de verschillende 'pools' en het uitzicht erachter. Wij hadden natuurlijk onze bikini's aan om foto's te maken. Op zoek gegaan naar de mooiste '8 pool' en in het water gesprongen. Ik had nog wel verwacht dat het water heel koud zou zijn. Maar dat viel gelukkig mee. En de foto is het waard, deze komt zéker in mijn appartement te hangen als ik weer in Nederland ben.

Een tijdje terug zag ik een berichtje van een Nederlands meisje dat ook hier in de buurt werkt als au pair en op zoek is naar andere mensen om leuke dingen mee te doen. Ik heb haar een berichtje gestuurd en we zijn samen koffie gaan drinken. Veel gesproken over Australië, de leuke dingen die ik in het weekend doe maar natuurlijk ook over het werk. In het weekend gingen we weer op stap en heb ik ook Jessica gevraagd om mee te gaan. Zo heeft ze ook meteen Marieke ontmoet en een aantal andere mensen. We hebben een leuke avond gehad en zijn afgelopen weekend weer op stap geweest en zondag samen pizza gegeten. Wat een gezelligheid. Want in het weekend moet je natuurlijk ook genieten.

Afgelopen week heb ik ruim een uur met Stan gesproken via Skype. Super fijn om te horen dat het goed gaat met je. Ik ben trots op je! We hebben gezellig vanalles besproken en zo ook om een keer met mij oud collega's van Danny's te Skype. Ik heb er zin in! Stan we gaan zeker vaker samen Skype. En het is bijna je verjaardag!! Die laat ik niet zomaar voorbij gaan.

Ook de foto van de dierentuin hebben jullie misschien gezien. Samen met Emma en Marieke ben ik hier naartoe gereden. In de auto door de stad heen op weg naar de dierentuin. Een super leuke, gezellige en relaxte dag gehad. Veel verschillende dieren gezien, waarvan sommige nog nooit gezien. Een zeehondenshow en een vogelshow gezien en gelachen met de meiden. Helaas was het wel een beetje duur maar vooral zielig om de koala's te knuffelen. Ze zitten daar in kleine hokken en moeten de hele dag met verschillende mensen op de foto. Dus dat hebben we niet gedaan, dit doe ik nog wel een andere keer ergens anders.

Zo heb ik jullie weer op de hoogte gebracht van mijn leven hier. Geniet van mijn verhaal en ook van de foto's. Ik ga deze week naar een Nederlands winkeltje en op zoek naar een kapsalon want mijn haren moeten weer geverfd worden.

Kus van Ilse

- Time flies when you're having fun -

  • 16 Mei 2017 - 06:38

    Linda Janssen:

    Ilse!!!!!
    Wat een avonturen zeg! Super vet. Alleen je weet toch zeker wel dat je voor kangoeroe eten gewoon bij Danny's eeterij terecht kan! Haha. Jij vermaakt je wel lees ik, ik ben benieuwd naar het volgende bericht.
    Groetjes Linda

  • 16 Mei 2017 - 13:28

    Jose:

    Fijn dat je de goede beslissing hebtgenomen. Leuk om je verslagen te lezen. Nog veel plezier. Groetjes José

  • 21 Mei 2017 - 22:38

    :

    Ik ga in Augustus ook als Au pair naar Sydney! Zo leuk om je verhalen te lezen, zo kan ik mij beetje een voorstelling maken van hoe het zal zijn :) Veel plezier nog met alle coole avonturen!

  • 25 Juni 2017 - 13:06

    Mieke Rooijakkers:

    Hallo Ilse, wat leuk dat je veel uitstapjes gaat doen en het goed gaat met je gezinnetje.
    Ik ben best wel wat jaloers, ik ben te vroeg jong geweest, toen waren die mogelijkheden om te gaan niet of weinig.
    Ilse geniet van alles wat je meemaakt de tijd is zo voorbij en dan mag je naar je appartement, ook weer een nieuwe uitdaging.
    Groetjes van ons en tot het volgende bericht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1027
Totaal aantal bezoekers 34133

Voorgaande reizen:

08 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Westkust Australië

06 Januari 2018 - 08 Maart 2018

Reizen in Australië

12 Maart 2017 - 06 Januari 2018

Au Pair in Australië

02 Januari 2013 - 18 Maart 2013

Stage in Portugal

Landen bezocht: