Match! - Reisverslag uit Berlicum, Nederland van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu Match! - Reisverslag uit Berlicum, Nederland van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu

Match!

Door: Ilse Gloudemans

Blijf op de hoogte en volg Ilse

30 November 2016 | Nederland, Berlicum

Hallo allemaal,

Leuk om te zien dat jullie mijn eerste verhaal hebben gelezen. Nu geef ik jullie een up-date van mijn avontuur. Want er is goed nieuws, rond 13 maart 2017 ga ik naar Australië toe!

7 november is mijn profiel online gekomen en daarop hebben gezinnen gereageerd. Maar voordat ik dat wist zag ik die maandagochtend een bericht (op de Facebook pagina van Travel Active) van een Nederlandse au pair die in maart 2017 gaat stoppen bij haar gezin. Dit gezin is opzoek naar een nieuwe au pair. Het bericht, de leeftijd van de kinderen en de plek waar zij wonen spraken mij meteen aan. En daarom heb ik heb haar een bericht gestuurd. Al snel kreeg ik een reactie en hebben we informatie uitgewisseld. Toen ik ’s middags op mijn werk mijn mail aan het lezen was zag ik dus dat mijn profiel online stond. En direct daarna zag ik ook drie emails van andere gezinnen die interesse in mij hadden als au pair. Drie gezinnen?! Wauw, dat was wel even overweldigend. Meteen contact gezocht met deze gezinnen om Skype gesprekken te gaan plannen. Want op deze manier kom je er achter of het gezin bij je past of helemaal niet.

Die Skype gesprekken plannen is nog niet zo gemakkelijk. Iedereen weet dat er een tijdverschil is met Australië. Laat ik dan ook nog eens contact hebben met verschillende gezinnen op verschillende plaatsen en dat betekend dus ook weer tijdverschil tussen deze gezinnen. Ik heb dus contact met gezinnen waar het 7 uur, 8 uur of 10 uur later is. Ik in de stress met al deze verschillende tijden. Want hoe ga ik dat voor mezelf plannen? Gelukkig is Stan hier beter in en heeft hij mij geholpen, echt super fijn. Het weekend van 12 en 13 november zit dus vol met Skype gesprekken. Maar dat maakt niet uit, ik ben nieuwsgierig en heb er veel zin in.

Zaterdag 12 november was dan mijn eerste Skype gesprek. De taal blijkt dus echt geen probleem voor mij te zijn. Ik weet meteen wat er gezegd wordt en ik kan antwoord geven op de vragen. Dit Skype gesprek en de andere zijn allemaal goed gegaan en ik heb er een goed gevoel over. Ook het gezin wat ik via de Nederlandse au pair tegen kwam heb ik gesproken. En met deze mensen had ik meteen een hele goede klik. We hebben het over hun leven gehad, de kinderen en wat zij van mij als au pair verwachten. Ik vertelde ze dat ik er een goed gevoel bij had maar dat ik er nog wel over moest nadenken. Ook met een ander gezin had ik een goede klik via de mail. Meteen na het gesprek met dit gezin begon ik te twijfelen. Welk gezin moet ik kiezen? De hele week heb ik er dus heel goed over nagedacht. Ik had dus twee gezinnen waar ik allebei heel enthousiast over was. En die keuze maken tussen deze twee gezinnen was heel lastig. Maar na goed nadenken is het gelukt.

De klik met het gezin in Sydney was heel goed en hun gezinssamenstelling, de plaats waar zij wonen en mijn gesprekken met hun Nederlandse au pair hebben mij overtuigd. Vorige week heb ik dan ook een e-mail gestuurd dat ik graag hun nieuwe au pair zou willen zijn. Niet veel later kreeg ik een reactie dat zij heel positief waren en mij graag als hun au pair zouden willen hebben. Het is dus een match! Ik ben zo blij dat ik een leuk gezin heb gevonden. Afgelopen zondag heb ik nog een Skype gesprek met de ouders gehad. En het is officieel! Rond 13 maart 2017 ga ik naar Australië. Het gezin woont in Hunters Hill, dit is in de buurt van Sydney. Dit gezin bestaat uit vader, moeder en hun drie kinderen van 7, 4 en 2 jaar. En niet te vergeten hun hond van 6 maanden.

Vandaag heb ik een voorbereidingsworkshop in Venray van Travel Active. Ben benieuwd wat ik hier vandaag allemaal te horen krijg. Nu ben ik dus ook echt bezig met de voorbereidingen. Mijn visum en vliegticket moeten geregeld worden en nog veel meer dingen. Het is dus druk en afwachten maar ik heb er super veel zin in. Het belangrijkste wat ik de afgelopen weken heb geleerd is dat je je gevoel moet volgen.

Mijn volgende verslag zal het laatste verslag zijn wat ik in Nederland schrijf. Want het is nog ongeveer 16 weken voordat ik vertrek. De tijd gaat eigenlijk wel heel snel. Maar dat maakt niet uit, hoe eerder hoe beter. Ik ben nieuwsgierig naar het leven daar en hoe ik mezelf daarin ga aanpassen. En jullie zijn waarschijnlijk ook nieuwsgierig. Zolang jullie blijven lezen blijf ik schrijven zodat jullie ook op de hoogte blijven.

Bye Bye,
Ilse


- Follow Your Heart It Knows The Way -

  • 30 November 2016 - 11:10

    Jose :

    Heel fijn, blijf je volgen. Verhalen leuk om te lezen.

  • 30 November 2016 - 20:33

    Elma:

    Mooi nieuws! Congrats!! Ik blijf je volgen hoor!

  • 30 November 2016 - 21:07

    Johan En Diny:

    He Ilse,
    Wat een mooi nieuws. Dat gaat helemaal goed komen met jou.
    Succes met de verdere voorbereidingen.

    Groetjes Johan en Diny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 643
Totaal aantal bezoekers 34127

Voorgaande reizen:

08 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Westkust Australië

06 Januari 2018 - 08 Maart 2018

Reizen in Australië

12 Maart 2017 - 06 Januari 2018

Au Pair in Australië

02 Januari 2013 - 18 Maart 2013

Stage in Portugal

Landen bezocht: