Lovely Days - Reisverslag uit Hunters Hill, Australië van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu Lovely Days - Reisverslag uit Hunters Hill, Australië van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu

Lovely Days

Door: Ilse Gloudemans

Blijf op de hoogte en volg Ilse

14 April 2017 | Australië, Hunters Hill

Hallo allemaal,

In mijn vorige blog hebben jullie kunnen lezen dat ik nog erg moest wennen aan alles. Dit had ik ook met een aantal mensen besproken en iedereen was er van overtuigd dat het allemaal goed komt, het begin is altijd lastig. Het gaat nu goed met mij en ik ben vooral aan het genieten. Na het lezen van jullie reacties kreeg ik er ook steeds meer vertrouwen in, dankjewel allemaal! Op deze manier is het fantastisch om te schrijven wat ik hier allemaal doe. Dus nu ook weer een verhaaltje speciaal voor jullie.

Omdat ik vrienden nodig heb had ik op een aantal Facebook pagina's een berichtje geplaatst en ik kon op 26 maart gezellig met een groep mensen mee naar de Blue Mountains. Vroeg opgestaan en met de bus en de trein op naar de bestemming. De reis van ongeveer twee uur lang viel een beetje tegen. Op zondag is het reizen met het openbaar vervoer hier goedkoper dan op andere dagen en daar weet iedereen gebruik van te maken. Met z'n allen in een kleine ruimte tegen elkaar aan staan, mensen die in- en uitstappen en waar jij dan weer voor aan de kant moet. Kinderwagens op elkaars voeten en mensen die in een vreemde taal tegen elkaar spreken. Nou moet ik zeggen dat wij Nederlanders onder elkaar daar ook goed in zijn. Aangekomen op het station iedereen verzameld en de wandeling naar de Blue Mountains begonnen. Toen we daar aankwamen hadden we al een prachtig uitzicht en dus super veel zin om te gaan beginnen. De natuur hier is prachtig en gelukkig scheen de zon. Verschillende keren gestopt om foto's te maken, genieten van het uitzicht, bewonderen van de watervallen en een aantal dieren gezien. En dat waren gelukkig geen spinnen! Toen we helemaal beneden waren na drie uur wandelen moesten we natuurlijk weer naar boven. De groep was ondertussen opgesplitst en wij hadden besloten om met een treintje weer naar boven te gaan. Dit treintje gaat achteruit weer omhoog en ook nog eens vrij snel en stijl. We hebben gelachen! Eerder hadden we gezien dat we eigenlijk een kaartje boven hadden moeten kopen, maar dat wisten we niet. Dus wij toch met dat treintje mee en eenmaal boven door de poortjes gelopen. Dat was dan een gratis ritje, misschien niet netjes maar wij hadden wel genoeg van al dat wandelen. Met ons groepje besloten om nog een broodje in een park te gaan eten en daarna weer terug naar huis. Ik heb van deze dag genoten en het was de spierpijn de dag erna wel waard. Jullie kunnen mooi genieten van de foto's.

De eerste week zonder Tessa begon dan die maandag. Ik was er een beetje bang voor maar uiteindelijk is het allemaal goed gegaan. Je weet wat je moet doen en je gaat aan de slag, het is gewoon de routine volgen en lachen met de kinderen. Natuurlijk is het niet altijd lachen en heb ik de meiden ook wel eens naar hun kamer gestuurd, al is dat soms nog best lastig. Maar uiteindelijk moeten zij naar mij luisteren. Op een mooie dag met zon naar een park geweest met water. Blijkt wel weer dat ik zelf soms nog een kind ben want ook ik was helemaal nat.

Verder denken jullie natuurlijk dat ik hier elke dag in een jurkje rondloop, nou helaas. Het heeft hier veel geregend en dat komt ook wel een beetje door de orkaan Debbie. Gelukkig alleen maar last van regen en niet van de orkaan zelf. Ik zit hier veilig. De laatste week is het weer wat beter geworden. Het is hier natuurlijk ook herfst en geen zomer.

Op vrijdagavond begint het weekend voor mij en daar maak ik dan ook graag gebruik van. Via een groepsapp voor au pairs ben ik een andere au pair (Marieke) tegen gekomen die hier dicht in de buurt woont, met haar en nog een aantal andere mensen hebben we een gezellige avond gehad. En op woensdag toen mijn kinderen en haar kinderen op school waren een kopje koffie wezen drinken. Het voelt goed dat ik hier andere mensen leer kennen en leuke dingen doe. Want je moet vooral genieten van de mooie dingen merk ik wel.

Marieke kent al een aantal mensen hier en er was een groepje dat ging kamperen. Ze had aan mij gevraagd of ik mee zou willen gaan. Dus afgelopen weekend naar Mungo Brush geweest om te kamperen. Zaterdagochtend op tijd opgestaan en met de bus en trein naar het station, daar opgehaald en met z'n allen een autorit gemaakt van drie uur. Onderweg boodschappen gedaan voor de bbq en daarna door naar de kampeerplek. Toen we daar aankwamen scheen de zon en hebben we de eerste bbq gehad. Als je eerder hebt gekampeerd ben je wel bekend met de dieren die er rondlopen, in Australië zijn die dieren anders. We schrokken wel toen er in een keer een groot reptiel op het gras liep en ons gezelschap kwam houden. De vogels bekijken je eerst een aantal minuten en dan nemen ze de kaas uit je handen. En wanneer je 's avonds bij het water zit zie je allemaal vogels terug naar huis vliegen, blijken dat vleermuizen te zijn en het waren er heel veel. In de nacht naar het toilethok toe en daar dan worden gewaarschuwd voor dingo's. Maar liever dat dan grote vieze en enge spinnen. We hebben nog een wandeling gemaakt naar het strand en 's avonds kaartspelletjes gespeeld met een drankje erbij. Goed geslapen en de volgende dag alles opgeruimd en naar het strand gegaan. Het water was nog wel wat koud maar daar wen je snel aan, heerlijk gezwommen en van de zon genoten. Later die dag zijn we naar Tea Gardens gegaan en daar ook weer een bbq opgezocht. Hierna zijn we weer onderweg naar huis gegaan omdat het nog een lange rit was. Ondertussen een keer gestopt om een koffie te drinken en een ijsje te eten, daarna verder naar huis. Laat in de avond zijn we weer veilig thuis aangekomen. Ik heb een super leuk weekend gehad!

De kinderen hebben vakantie en dat betekend dat we leuke dingen kunnen doen. Op maandag heb ik Hugo naar het kinderdagverblijf gebracht waar hij elke maandag en woensdag heen gaat en met de meiden naar het Australian Museum geweest. Met de bus naar de stad en het museum gezocht. Blijkt er net op dit moment een speciale spinnen editie te zijn, leuk hoor... Gelukkig was dat een aparte ruimte en niet heel erg spannend voor mij, geen loslopende spinnen die je kan vasthouden. We hebben veel leuke dingen gezien en grappige foto's gemaakt. Ilse staat op de foto met een kangoeroe! Wel eentje die niet meer springt, maar ik heb in ieder geval een foto. Dinsdag samen met de kinderen naar de Ikea geweest. Ik wilde wel eens zien of dat aan de andere kant van de wereld hetzelfde is. En dat is dus ook zo. Stiekem wat ideeën opgedaan voor mijn eigen appartement. Toen ik 's middags Hugo wakker ging maken kwam ik iets anders tegen dan verwacht. Hij stond rechtop in zijn bed zonder luier, met poep aan zijn handen en alsof het nog niet duidelijk was vertelde die mij dat ie had gepoept. En dat kon ik wel zien aan zijn handen, het bedje, de muur en de stoel. Snel Hugo onder de douche gezet en alles schoongemaakt. Dat ging beter dan verwacht, ik dacht dat ik er van zou moeten overgeven maar niks aan de hand. 's Avonds dit poepgeval ook even verteld aan de ouders en dat hadden ze niet verwacht. Toen ik liet zien waar alles zat zei Aaron nog tegen mij: 'Het stinkt niet'. Nou dat had ik dus goed schoongemaakt. Op woensdag Hugo weer naar het kinderdagverblijf gebracht en met de meiden naar de film geweest, de Smurfen. Lekker popcorn en snoep gegeten en genoten van de film. Camille had gevraagd of ik nieuwe schoenen voor de meiden wilde gaan kopen. Dus na de film naar de Kmart geweest en op zoek naar nieuwe schoenen. En het blijven meiden, na 20 paar schoenen passen hadden we ze gevonden. Met een plastic zak met de schoenen erin en een grote glimlach op het gezicht zijn we weer naar huis gegaan, dit was ook zeker weer een geslaagde dag. Donderdag zijn ze met z'n allen naar een paasshow geweest. Ik was deze dag alleen met Hugo. Gezellig naar het park geweest en samen gespeeld met zijn speelgoed. En nu heb ik een paar dagen vrij, dus ik ga vooral genieten.

Morgen heb ik een georganiseerde reis naar Port Stephens. Dus in mijn volgende verslag kunnen jullie ook weer genieten van een aantal mooie foto's!

Kussies Ilse

-You've gotta live like the world is ending tomorrow-

  • 14 April 2017 - 10:15

    Franny:

    Hoi ilse
    Ik heb het volste vertrouwen in dat jij het daar gaat volhouden.
    Zeker na de verhalen wat je in je vrije tijd allemaal doet.
    Knap hoor dat je zelf contact gaat zoeken en nieuwe vrienden gaat maken want ik weet zeker dat je je vriendinnen van hier mist. En zij jou ook.
    Je reisverhalen zijn ook leuk om te lezen zeker over spinnen en anderd geweldige

  • 14 April 2017 - 18:51

    Janneke:

    Fijn dat je ook al een paar mensen daar hebt leren kennen!
    Ik zou echt 7 kleuren poepen met zo reptiel ik de buurt, ben zo geen held hierin.
    Leuk om je verhalen te lezen en we gaan snel een keertje skype met alle meiden!!!!
    Xxxxx

  • 23 April 2017 - 15:48

    Johan En Diny Van De Veerdonk:



    Hoi Ilse
    Het was weer een leuk verslag!
    We blijven je overal volgen,
    Heel veel plezier
    groetjes

  • 23 April 2017 - 15:48

    Johan En Diny Van De Veerdonk:



    Hoi Ilse
    Het was weer een leuk verslag!
    We blijven je overal volgen,
    Heel veel plezier
    groetjes

  • 23 April 2017 - 15:50

    Johan En Diny Van De Veerdonk:



    Hoi Ilse
    Het was weer een leuk verslag!
    We blijven je overal volgen,
    Heel veel plezier
    groetjes

  • 12 Mei 2017 - 22:10

    Dinja Rooijakkers:

    Kei leuk Ilse! Geniet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1053
Totaal aantal bezoekers 34231

Voorgaande reizen:

08 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Westkust Australië

06 Januari 2018 - 08 Maart 2018

Reizen in Australië

12 Maart 2017 - 06 Januari 2018

Au Pair in Australië

02 Januari 2013 - 18 Maart 2013

Stage in Portugal

Landen bezocht: