Finally... - Reisverslag uit Berlicum, Nederland van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu Finally... - Reisverslag uit Berlicum, Nederland van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu

Finally...

Blijf op de hoogte en volg Ilse

06 Maart 2017 | Nederland, Berlicum

Hallo allemaal,

De laatste keer was eind november, in de afgelopen maanden heb ik nog veel geregeld en goed contact gehad met het gezin en hun au pair Tessa. De eerste dagen zijn Tessa en ik nog samen, zij gaat mij vanalles laten zien en vooral helpen. Heel fijn om iemand te hebben die het gezin en Australië al kent. Hierdoor heb ik een goed gevoel en krijg ik er steeds meer zin in. Alleen besef ik het nog niet, maar dat komt wel als ik daar ben.

De feestdagen heb ik gezellig doorgebracht met de familie en oud en nieuw gevierd met mijn vriendinnen. Natuurlijk nog zoveel mogelijk tijd met iedereen doorgebracht want voordat je het weet is het de dag dat ik vertrek. Tussen het werken door heb ik nog leuke dingen gedaan met vriendinnen. Dit jaar kon ik nog net carnaval vieren en dat heb ik natuurlijk ook gedaan. Zoiets kan je als Brabander eigenlijk ook niet missen.

En natuurlijk moest er nog vanalles geregeld worden. Denk hierbij aan het visum, vliegticket en zorgverzekering. Met hulp van Travel Active is dit allemaal gelukt, super fijn dat zij mij hierbij hebben geholpen. Ik zou zelf niet weten waar ik moet beginnen en waar ik allemaal aan moet denken.

Nadat mijn visum was geregeld is ook mijn vliegticket geboekt. Vrijdag 10 maart om 10 uur ’s avonds (Nederlandse tijd) vlieg ik naar Australië, met een tussenstop in Dubai. Zondag 12 maart om half 7 ’s ochtends (Australische tijd) kom ik aan op het vliegveld in Sydney. Camille (moeder van het gezin) komt mij ophalen en ze neemt misschien één van de meisjes mee. Het voelt echt heel goed dat ik dit ga doen. Tessa en het gezin beantwoorden al mijn vragen en helpen mij waar nodig is. Jullie hoeven niet ongerust te zijn, ik kom goed terecht daar aan de andere kant van de wereld.

Alles is nu voor de laatste keer. Ook mijn laatste werkdag bij Your Exclusive Solutions, een versierd bureau en een cadeautje. Wat zijn het toch lieve collega’s, ga jullie zeker missen! Er moest natuurlijk ook een afscheidsfeestje komen, dit was afgelopen zaterdag. Terwijl iedereen stiekem vanalles aan het regelen was had ik er geen controle meer over. Wauw, daar word ik best wel zenuwachtig van. Ik was dus ook best blij toen het zaterdag was. Tijdens het feestje allemaal cadeautjes en verrassingen van familie en vrienden. Iedereen nog een keer gezien en vooral gelachen, huilen mag niet van mij. Dankjewel dat jullie er allemaal waren, betekend veel voor me.

Nu zijn het de laatste paar dagen in Nederland en dat zijn drukke dagen. Etentjes met vriendinnen, spullen verzamelen en nog kopen, muziek regelen voor tijdens het vliegen en natuurlijk mijn tas inpakken. Iedereen voor de laatste keer zien is best gek. Maar denk eraan, ik kom altijd weer terug. Soms duurt het een paar weken of drie maanden en in dit geval duurt het één jaar. Ik houd jullie op de hoogte maar natuurlijk moeten jullie mij ook een beetje op de hoogte houden. Mijn volgende verhaal schrijf ik vanuit Australië. Het gaat nu dus echt gebeuren!

Kisses from me


- Please understand. I have been waiting to leave ever since I figured out that there were roads willing to take me anywhere I wanted to go -

  • 06 Maart 2017 - 17:08

    Shannon:

    Lieve Ilse, wij gaan jou ook missen! super leuk om mee te kunnen lezen op deze manier. Houd ons op de hoogte! Tot straks, gaan we lekker sushi eten, kan je daar ook heeeel goed en goedkoop ;) x Shannon

  • 06 Maart 2017 - 17:49

    Danny En Nicole :

    Hey die Ilse !!

    Wat een uitdaging en wat zal het spannend zijn. Balkums meske naar het grote Australie . Net effe wa anders dan hier. Maar wat zal je gaan genieten!! We zullen je verhalen goed volgen!

  • 06 Maart 2017 - 20:14

    Elma:

    Geweldig Ilse! Dat wordt vast een prachtig avontuur!!!
    Ik ga je verhalen lezen en ik hoop je snel weer eens te spreken als je terug bent!
    Geniet!!! Take care and have a safe trip!! Xx

  • 13 Maart 2017 - 08:57

    Miranda Van Tilburg:

    Hoi Ilse,

    Zondag de eerste leuke foto's van jou gezien in de familie app, Ilse heerlijk in een zomerjurkje, een zonnende zeehond op een houten burg/trap:), en een paar foto's met indrukken van de grote stad Sydney.

    Ik dacht vanmorgen eens kijken of er al nieuws staat in jou reisverslag, maar helaas;) ik moet een beetje meer geduld hebben. Have fun... X Miranda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 650
Totaal aantal bezoekers 34238

Voorgaande reizen:

08 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Westkust Australië

06 Januari 2018 - 08 Maart 2018

Reizen in Australië

12 Maart 2017 - 06 Januari 2018

Au Pair in Australië

02 Januari 2013 - 18 Maart 2013

Stage in Portugal

Landen bezocht: