A grand adventure is about to begin - Reisverslag uit Berlicum, Nederland van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu A grand adventure is about to begin - Reisverslag uit Berlicum, Nederland van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu

A grand adventure is about to begin

Door: Ilse Gloudemans

Blijf op de hoogte en volg Ilse

05 November 2016 | Nederland, Berlicum

Australië, het land aan de andere kant van de wereld. Zon, zee en strand. Kangoeroes, koala's, slangen en spinnen. Genieten van het leven. Een plek waar dromen uitkomen?

Voor sommige is het geen verrassing meer. In 2017 wil ik graag een jaar naar Australië. Om eerst negen maanden te gaan werken als au pair en daarna drie maanden te gaan reizen. Een droom van mij die ik niet voorbij wil laten gaan. Want dromen zijn er om uit te laten komen.

Ik denk dat ik altijd al een passie voor reizen heb gehad. Vroeger in de auto onderweg naar de camping in Nederland, maar ook later naar Frankrijk en Italië. Dat waren nog eens super leuke vakanties. En niet te vergeten mijn vakanties in Spanje, Portugal, Bulgarije, Turkije en Mallorca met mijn vriendinnen. Het avontuur in Bosnië en in Portugal. Allemaal reizen en vakanties waar ik mooie herinneringen aan heb overgehouden. Nu ben ik weer terug op waarbenjij.nu. Nu kom ik met mijn verhaal in Australië. Hopelijk gaan jullie mij weer volgen en mijn verhalen lezen. Want het schrijven hierover en de reacties die ik krijg zijn super leuk om te lezen.

Een tijdje geleden heb ik mij aangemeld bij Travel Active. Zij gaan mij helpen in mijn avontuur voor Australië. Hiervoor heb ik documenten moeten invullen over mijn wensen en verwachtingen in een gezin. Maar ook heb ik dingen over mezelf moeten vertellen en laten zien door middel van vragenlijsten, foto's, een eigen gemaakt filmpje en een Engels geschreven brief. Natuurlijk kan je niet zomaar naar Australië om te gaan werken als au pair. Hiervoor heb ik ook een aantal professionele en persoonlijke referenties moeten aanleveren. En daar ben ik Caroline, Richelle, Maaike, Shannon en Matthijs heel erg dankbaar voor! Dankzij jullie referenties kan mijn avontuur doorgaan.

De droom om nog eens te gaan werken met kinderen is er altijd geweest na het afronden van mijn opleiding. Mijn diploma heb ik niet voor niets behaald. En wat ik heb veel geleerd en genoten van mijn stage in Portugal, hier denk ik nog steeds met een glimlacht aan terug.

Na de opleiding pedagogisch medewerker ben ik toch opzoek gegaan naar een hele andere opleiding. En zo kwam ik terecht bij de opleiding directiesecretaresse. In november 2015 begon ik met mijn stage bij Your Exclusive Solutions in Eindhoven. En afgelopen juli heb ik mijn diploma behaald en hierna heb ik een contract gekregen bij mijn stage. Trots op mezelf!

Maar om op die reis naar Australië terug te komen. Het blijft steeds maar terug komen in mijn gedachten. Een avontuur in een mooi land waar ik voor kinderen kan zorgen, plezier met ze heb en ze iets kan leren. De cultuur leren kennen en natuurlijk genieten. Voor mezelf had ik dan ook besloten om echt actie te ondernemen. Ik ben opzoek gegaan naar de juiste organisatie die mij hierbij kan helpen. En zo kwam ik tijdens mijn zoekactie terecht bij Travel Active. Hier heb ik informatie opgevraagd en ik ben naar informatie bijeenkomsten geweest samen met papa en mama. Het sprak mij meteen goed aan en heb ik mij dus ook echt aangemeld.

Na het aanmelden en invullen van alle documenten heb ik afgelopen dinsdag een Skype interview gehad met de organisatie. En ik was best wel zenuwachtig hiervoor. Een aantal vragen in het Engels beantwoord: Waarom Australië? Waarom ben ik de juiste au pair? En hoe denk ik dat mijn dag als au pair eruit ziet? Waren een aantal vragen tijdens het Skype interview. Daarna was het afwachten... Zij zijn mijn referenties gaan bellen en vrijdag heb ik een e-mail ontvangen van Travel Active.

Beste Ilse,
Gefeliciteerd! Travel Active heeft je geaccepteerd voor het Au Pair programma. Over een tijdje vertrek jij naar Australië voor een avontuurlijke en onvergetelijke ervaring!

Ik ben zo blij! Nu kan ik dan ook echt opzoek gaan naar een gezin in Australië. En natuurlijk allemaal andere belangrijke dingen regelen, reisverzekering, internationaal rijbewijs, EHBO cursus en nog een aantal andere dingen meer.

Nu heb ik jullie allemaal zoveel mogelijk verteld over het avontuur wat mij te wachten staat. Bedankt voor het lezen. Zodra ik weer leuke informatie heb over dit avontuur ga ik weer schrijven en kunnen jullie dit lezen op mijn pagina.

Bye Bye
Ilse

  • 05 November 2016 - 17:02

    Jose:

    Lieve Ilse, wat fijn dat je naar Australië kunt gaan. Ik wens je een supergoede reis en een fantastisch jaar down under. Ik hoor heel graag van je, ik ga je volgen. Je oude rij-instructrice Jose Kastelijn.

  • 05 November 2016 - 17:13

    (Juf) Elma:

    Lieve Ilse,

    Wat een mooie droom die je waar gaat maken!
    Ik ga je zeker volgen en genieten van je (reis)verhalen!
    Heel veel succes en plezier alvast gewenst!!

    Lieve groet,

    (Juf) Elma

  • 05 November 2016 - 21:21

    Judith Van Grinsven:

    Hé ilse,

    wat fijn dat je droom nu werkelijkheid gaat worden. Echt super. En wat beschrijf je alles weer mooi.
    We gaan je avonturen zeker volgen.

    Dikke kus van ons allemaal.

  • 05 November 2016 - 21:40

    Inez Van Kessel:

    Hey Ilse,

    Wat goed om te lezen dat je plannen werkelijkheid gaan worden. Ik vind het ontzettend stoer en dapper van je! Ik blijf je natuurlijk volgen en wens je heel veel succes en plezier met de voorbereidingen!

    Liefs Inez, ook namens Crisjan en Rosa X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 687
Totaal aantal bezoekers 34130

Voorgaande reizen:

08 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Westkust Australië

06 Januari 2018 - 08 Maart 2018

Reizen in Australië

12 Maart 2017 - 06 Januari 2018

Au Pair in Australië

02 Januari 2013 - 18 Maart 2013

Stage in Portugal

Landen bezocht: