Week 11 De laatste week - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu Week 11 De laatste week - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu

Week 11 De laatste week

Blijf op de hoogte en volg Ilse

17 Maart 2013 | Portugal, Sesmarias

Hallo lieve mensen,

Vrijdagavond waren de vrienden van ons pap bij ons om Abrahams te zetten. Ik heb de foto’s en de teksten ook al gelezen. Super leuk! En toen kwamen de buren ook nog versieren. Irma en Jacqueline ook nog gezien via skype. Het is tijd om naar huis te gaan. Dat merk ik nu wel. Een soort van heimwee is het. Maar natuurlijk is het hier nog steeds super leuk. Alleen wil ik weer graag iedereen terug zien. ’s Avonds gezellig met Tamara en Marlou een film gekeken. Maar voordat we dat gingen doen had ik ze verteld over de dooie spin in de kamer. Tamara geloofde nog dat ie leefde. Dus die moest dood. Met mijn schoen is uiteindelijk die spin geplet. Wij willen geen spinnen in ons huis.

Zaterdag was papa dan jarig. Gefeliciteerd!! Tamara, Marlou en ik zijn deze dag naar een aantal strandjes gereden en daarna naar Aqua. Dus waren we lang weg van huis. ’s Avonds had ik skype aangezet en tijdens heet feestje van papa stond skype dus ook aan. Zo te zien hebben jullie het allemaal naar je zin gehad. Rond 12 uur kwam de taxi voor Tamara, Marlou en mij. We gingen uit in Portimao. Al meteen lol met de taxichauffeur. Want die man kon geen Engels. Maar wij bleven maar doorpraten in het Engels. Waarschijnlijk heeft die man de tijd van zijn leven gehad. En toen zijn we gezellig gaan stappen. Rond half 7 ’s morgens waren we weer thuis. En het was al licht! Ik ben snel nog wat uurtjes gaan slapen. Maar ik heb een super leuke avond gehad!

Zondag werd ik in de middag wakker. Meteen gaan douchen en mijn kamer opruimen. Want morgen komt de schoonmaakster weer. Dus dan zal ik het wel een beetje netjes moeten achterlaten. En natuurlijk ben ik weer boodschappen gaan doen bij de Lidl. Waarschijnlijk voor de laatste keer want volgende week moet ik mijn koffer inpakken! Ik heb zin om weer naar huis te komen. En om iedereen weer te zien. Want nadat ik gisteren iedereen op skype zag kreeg ik toch wel weer een beetje heimwee. Maar dat was al snel voorbij omdat ik weet dat ik alweer bijna thuis ben. Zondag hebben we de hele dag geen internetverbinding gehad. Echt heel irritant. Wij gebruiken het internet van de buren omdat die niet beveiligd is. Deze internetverbinding is bijna nooit goed. Maar vandaag konden we niet eens verbinding krijgen.

Dit is dan de laatste week stage. Maandag, dinsdag en woensdag nog hard aan mijn laatste opdracht gewerkt. En het heeft resultaat. Ik heb alles af! Ben zo blij dat het is gelukt. En wat een opluchting is het als je alles af hebt wat je af wilde hebben. Woensdagavond zijn Tamara, Marlou, Matthijs, Edu, en ik met z’n allen nog gezellig ergens iets gaan drinken. Wat een gezelligheid en dat zal ik zeker gaan missen. Woensdagavond is er ook een vrouw hier in huis gekomen. Annemiek. Zij komt solliciteren op de school. En heel toevallig heeft zij dezelfde vlucht naar huis toe. Dus maandag zit ik niet met allemaal onbekende in het vliegtuig.

Donderdag mocht ik pas om half 11 op school komen. Er was een verrassing voor mij. Ik kan niet zo goed tegen verrassingen dus ik was nogal zenuwachtig. En toen ik het lokaal in wilde lopen hoorde ik super hard. WEG! Oké, dus ik maar weer naar buiten gelopen en lekker in het zonnetje gezeten. Daarna kwam Wieteke om even sorry te zeggen. We moesten wel lachen. Ze waren blijkbaar nog niet klaar. En om 3 uur was het dan zover. Alle kinderen en docenten stonden op het speelplein speciaal voor mij. Gert vertelde over mij en daarna kreeg ik nog cadeautjes. Een leuke versiering waar een kaarsje in kan. En een boek met allemaal tekeningen en verhaaltjes van de kinderen en de docenten. Wat een leuk cadeau! Toen was de school alweer uit en ben ik bij de crèche gaan helpen. Wat gaat de tijd snel morgen is mijn laatste dag alweer!

Vrijdag. De allerlaatste stagedag. Ik kwam rond de middag op school omdat ik eigenlijk niets meer hoef te doen. Voor de kinderen heb ik allemaal een lolly,potlood met een foto gegeven als cadeautje omdat ik weg ga. En voor de docenten, het bestuur en de mensen van de creche heb ik een kaartje geschreven. Toen ik hiermee bezig was kwam Elsa naar mij toe. Een leidster van de creche. Ik ben met haar meegelopen naar de creche en daar stonden alle drie de leidsters. De kinderen hadden iets voor mij gemaakt. Een boekje met daarin allemaal een handje van het kindje met verf. Super lief! En zij waren ook blij met de kaart. Toen was de school uit. De kinderen uitgezwaaid en knuffels uitgedeeld. Tijd om naar huis te gaan. En toen ik thuis was zijn Tamara, Marlou en ik nog naar een privestrandje gegaan. Het is een eindje lopen tussen de bomen en stenen, bergen op en bergen af. Maar het resultaat is het waard! Wat een prachtig strand. Ze noemen het een privestrandje omdat je er ook niet met de auto kan komen. Dat hadden we dus wel gemerkt. En de terugweg was anders als de heenweg. Geen idee hoe we zijn gelopen maar we zijn thuis gekomen.

Zaterdag ging snel. Vrijdagavond was ik wezen oppassen bij twee kinderen van de school. Een leuke avond gehad en veel gelachen. Met de Wii gespeeld en foto’s en filmpjes bekeken van de kinderen. Wat een gezelligheid. Zaterdag middag ben ik weer naar huis gegaan. Best raar dat de tijd nu zo snel gaat. Over twee ga ik alweer naar Nederland toe. Zaterdagavond nog een keer met mijn collega’s van Danny’s geskypt. Wat een gezelligheid. Vrijdag ga ik Stan wegbrengen naar het werk dus ik kan ze snel weer live zien.

Zondag is dan mijn laatste hele dag in Portugal. Ik heb drie maanden een zwembad bij mijn huis gehad. Maar het is niet echt warm omdat de zon er niet constant op heeft geschenen. En ik vind toch dat ik erin moet voordat ik naar huis ga. Snel omgekleed en daarna naar het zwembad gelopen. Tamara en Marlou zijn meegelopen en hebben foto’s en een filmpje gemaakt. En wat was het water koud! Ik ben er maar weer snel uitgegaan en daarna gaan douche. Een warme douche. En omdat het de laatste dag is moet ik ook maar is mijn koffer gaan inpakken. Eerst alles op bed gelegd en daarna alles in mijn koffer gaan stoppen. Uiteindelijk zit er alles in en ben ik mijn koffer gaan wegen. Ongeveer 20 kilo. Dat is mooi. Nu hopen dat het op het vliegveld nog steeds 20 kilo is. Maaike vierde vandaag haar verjaardag dus nog even skype met haar. We konden elkaar bijna niet verstaan dus doen we vanavond nog een keer skype. Ook mama heeft nog even contact gemaakt via skype. Ja mensen morgen ga ik naar huis toe. En omdat hier af te sluiten ga ik vanavond samen met Tamara, Marlou en Annemiek ergens eten. Ik heb hier echt een super leuke tijd gehad!

Dikke kus van Ilse

p.s. Over twee weken nog een laatste update :)

  • 17 Maart 2013 - 22:18

    Jose:

    WELKOM THUIS

  • 18 Maart 2013 - 08:46

    Miranda:

    Hi Ilse,

    De laatste foto van jou verslag is een foto van jezelf. Je ziet er super goed uit.
    Volgens mij heb ik jou nog nooit zo bruin gezien, heerlijk zo'n kleurtje.

    Als alles volgens planning verloopt land jou vliegtuig vanavond rond de klok van 18.30 uur in Eindhoven.

    WELKOM THUIS...

    Tot snel.
    Groetjes Miranda


  • 18 Maart 2013 - 12:10

    Johan Diny Michel Judith En Indy:

    He Ilse,

    weer leuk om je verslag te lezen, dat gaan we wel missen hoor!
    Tegen de tijd dat jij ons berichtje leest ben je denk ik al op de luchthaven, in ieder geval een goede terugreis en tot donderdag.

    Dikke knuffel van ons allemaal.

  • 18 Maart 2013 - 22:12

    Crisjan, Inez & Rosa:

    Welkom thuis Ilse!!

    Geniet maar lekker van het thuis zijn en nog fijn nagenieten van deze mooie ervaring!
    Knap gedaan!!

    Liefs,
    Crisjan, Inez & Rosa -X-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 34121

Voorgaande reizen:

08 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Westkust Australië

06 Januari 2018 - 08 Maart 2018

Reizen in Australië

12 Maart 2017 - 06 Januari 2018

Au Pair in Australië

02 Januari 2013 - 18 Maart 2013

Stage in Portugal

Landen bezocht: