Week 9 Nieuwe bewoners - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu Week 9 Nieuwe bewoners - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu

Week 9 Nieuwe bewoners

Blijf op de hoogte en volg Ilse

01 Maart 2013 | Portugal, Sesmarias

Hallo lieve mensen,

Deze week geen foto’s. Ik zou niet weten waar ik deze week foto’s van zou moeten maken. Het blijft maar sneeuwen in Nederland. Dus ik zal maar wat zon in mijn koffer doen over een paar weken. Want het is al bijna zover! Deze tijd hier ga ik nooit vergeten. En jullie blijven mijn verslagen maar lezen. Echt super leuk!

Zaterdag niet zo veel bijzonders gedaan. Net zoals altijd: boodschappen, de was, huiswerk. En voor de rest genieten van de zon. Want die was weer terug. En ’s avond weer een film gekeken. Zondag was het dan zover. Twee nieuwe huisgenootjes, Tamara en Marlou. De stagiaires waren er rond de middag. We stonden buiten te kletsen. En toen viel de voordeur dicht. Dus waren we buiten opgesloten. Eigenlijk neem ik altijd een sleutel mee naar buiten en zet ik de deurstopper tussen de deur. Sleutel vergeten en de deurstopper stond dus niet goed. Ik had Marieke gebeld of ze de deur wilde open maken. Even later was Marieke er en heeft ze de deur open gemaakt. Toen konden we weer naar binnen, gelukkig. Omdat Tamara en Marlou nog geen boodschappen hadden wilde ze graag naar een supermarkt. Dus had ik ze de weg uitgelegd naar het kleine supermarktje hier in de buurt. Het supermarktje konden ze vinden maar die was gesloten. O natuurlijk het is zondag. Dus toen heb ik even opgezocht of de Lidl open was. En die was gelukkig open. Ik heb ze de weg uitgelegd en daar gingen ze dan, op de fiets. En toen ben ik maar weer wat huiswerk gaan maken want ik moet er toch echt aan gaan geloven. Over een paar weken ga ik weer naar Nederland en dan moet toch echt alles af zijn. Ik stress nog steeds of dat wel gaat lukken. Een paar uur later stond Wieteke aan de deur. Wieteke? Marlou en Tamara hadden een lekke band. Wij hadden onze nummers nog niet uitgewisseld dus mij konden ze ook nog niet bereiken. Gelukkig was Wieteke er om ze te helpen. Dus toen was iedereen weer veilig thuis. ’s Avonds heb ik niet meer zo veel gedaan. Lekker rustig nog wat kleurplaten gezocht voor de kinderen en daarna een warme douche en gaan slapen. Want morgen begint de week weer. Wat gaat de tijd toch snel.

Stage is nog steeds super leuk! Vanaf volgende week ga ik elke middag in de klas van Wieteke aan mijn laatste opdracht werken. En de ochtenden ben ik beschikbaar in de klassen waar ik nodig ben. Super fijn dat ik zo mijn laatste weken aan mijn opdrachten kan werken. Vandaag heb ik ook weer een opdracht afgesloten. Morgen alles uittypen en opsturen naar de lerares. Hopen dat het allemaal op tijd word nagekeken zodat ik het hier ook weer af kan laten tekenen. De laatste paar dagen ben ik echt moe. Geen idee waar het aan ligt. Maar misschien begin ik gewoon weer te stressen over mijn opdrachten. Dus ik probeer mezelf ’s avonds rust te geven. Net gezellig met Tamara en Marlou Goede Tijden Slechte Tijden terug gekeken. Dus verder ga ik niet meer zoveel doen. Morgen weer stage en vrijdag mag ik zelf de dag indelen met leuke dingen. Want dan is mijn laatste dag in mijn eigen klasje bij mijn lieve kindjes. Dus morgen ga ik lekker wat inkopen doen voor die lieve kindjes. Gelukkig zie ik ze nog wel twee weken maar daarna is het echt afgelopen. Vandaag kreeg ik al een groepsknuffel. Echt super leuk om te zien dat die kinderen zo aan je gehecht zijn geraakt de afgelopen maanden.

Donderdag weer gewoon stage gehad. En het zonnetje is er weer. Het is best wel verschillend weer. ’s Morgens kan het regenen en heel koud zijn. En ’s middags lekker in de zon zitten. Dat is echt super fijn. Want voor de zon kwam ik toch ook. ’s Avonds was ik weer moe en ben ik in bad gaan liggen. Daarna maar weer lekker gaan slapen. Want morgen is mijn laatste dagje voor mijn eigen klasje.

Vrijdag was dan mijn laatste dagje voor mijn eigen klasje. Een leuke dag gehad. De kinderen hebben kleurplaten gekleurd en filmpjes gekeken van Pingu. Ze hadden dus een gezellige laatste dag. En als de kinderen dan zeggen dat je niet weg mag gaan. Ach dan weet ik dat ik het goed heb gedaan. De kinderen vinden mij leuk en ik hun. ’s Middags ben ik samen met Tamara en Marlou naar Aqua shopping centrum geweest. Daar hebben we flink inkopen gedaan. Ik heb een nieuwe broek en schoenen en cadeautjes voor de kleine Indy gekocht! Dus ik ben weer geslaagd. Nu merk ik dat ik wel heel moe ben en er een beetje doorheen zit. Het liefste ga ik nu meteen slapen dus ik maak het vanavond ook niet laat. Want morgen avond ga ik weer gezellig met mijn collega’s van Danny’s skype.


Dikke kus van Ilse

  • 01 Maart 2013 - 23:18

    Jose:

    He Ilse, ga nou niet stressen, het komt wel goed. Ontspan. Geniet nog lekker van de laatste weken.
    Groetjes Jose

  • 01 Maart 2013 - 23:24

    Astrid:

    Hoi Ilse,

    Ik had heb net even je verslag van vorige week en deze week gelezen.
    Ik had vorige week geen tijd gehad op zondag om te lezen.
    Maar ben nu weer helemaal bij,leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt, maar je mag daar dus niet blijven want dat vinden jullie pap en mam vast niet zo leuk!!!
    Wat leuk dat de kinderen je niet kwijt willen is dus een teken dat je heel lief bent voor hun,en niet teveel stressen hoor het komt echt wel goed met de opdrachten die je nog moet doen want je kan het!!!!!
    Ik ben weer gezellig wezen zwemmen met jullie mam en Anita , maar helaas geen chocolade bol deze keer :-)
    Nou, geniet nog maar even van het zonnetje daar ,wij krijgen ook hier weer zon vande week gelukkig maar want we zijn de winter echt beu.
    Het was weer leuk om je verslag te lezen, op naar volgende week!!!

    Groetjes astrid xxx

  • 03 Maart 2013 - 18:52

    Oma:

    Eindelijk wordt het weer hier ook wat beter!
    Nog weinig zon maar deze week komt het goed.
    Vanmiddag zijn je pap en mam op de koffie geweest,en hebben we weer lekker bijgekletst
    En ja....Zaterdag feest bij jullie in de tent!!!!!!!!!!
    ik zal bij elk borreltje aan je denken!
    och misschien doen ze het dunnetjes over als je weer thuis bent?
    Maar geniet nu nogmaar van het mooie weer in Portugal,
    en niet teveel stressen want dat is nergens goed voor!!
    Positief blijven.........
    Veel liefs van opa en oma.

  • 04 Maart 2013 - 21:17

    Michel, Judith En Indy.:

    He Ilse.

    wat leuk 2 huisgenootjes erbij, zijn dat de meiden die mee op de foto staan op facebook?
    Gezellig!
    En maar winkelen als je tijd hebt...!
    Die Indy wordt toch maar verwend, helemaal uit Portugal cadeautjes krijgen!
    Succes met je stageopdrachten en tot snel weer!

    dikke kus Michel, Judith en Indy.

  • 05 Maart 2013 - 12:58

    Johan En Diny:

    He Ilse,

    Weer een leuk verslag om te lezen.
    We hoorden van Judith dat het regent in Portugal, nu is het ineens omgekeerd.
    Slecht weer bij jou en bij ons een lekker zonnetje!
    Maar hopen dat bij jullie het weer ook snel weer beter is.
    Succes weer met je stage deze week en geniet nog even van je tijd in portugal.

    Groetjes ome Johan en tante Diny.

  • 06 Maart 2013 - 13:07

    Miranda Van Tulburg:

    Hoi Ilse,

    We zijn helemaal voorbereid voor as zaterdag als jullie pa/Theo Abram wordt.
    Volgende week kan ik hier pas meer over vertellen want ik weet dat jullie mam en pap de reacties
    ook lezen en ik wil natuurlijk niets verklappen. Op naar Theo's 50+ party..... proost!

    Zaterdag ochtend gaan we naar de puppy's kijken. Ik hoop dat we de puppy kunnen krijgen die we het mooist/liefst/schattigste vinden. En zondag is Arno jarig (49) s'middags komen dan opa&oma,
    oom Johan& tante Diny, Dora&Albert op zijn verjaardag. We gaan dan in Arno's eethuisje een Italiaanse maaltijd koken. 16 maart za- avond viert Arno zijn verjaardag voor de rest van de familie en vrienden.

    Gisteren was het hier dan eindelijk lekker weer maar liefst 18 graden in het zonnetje, ik krijg daar echt de voorjaarskriebels van. Helaas zal het maar van korte duur zijn zondag wordt het nog maar 6 graden.

    Ilse geniet nog extra van je twee weken in Portugal en maak je niet zo druk over de opdrachten, volgens mij gaat het jou allemaal wel lukken. Misschien heb je wel last van voorjaarsmoeheid haha. Ik stuur nog een paar foto's via de mail van de puppy's aan jou door.

    dikke kus van Miranda
    ps ook van Siebe hij is nu thuis aan het leren voor TRAP 4.


  • 08 Maart 2013 - 21:42

    Crisjan, Inez & Rosa:

    Hoi Ilse,

    Wat vliegt de tijd! Je bent alweer bijna klaar in Porugal. Hopelijk met ook nog wat zonnige dagen en nog veel leuke, vrolijke momenten met de kindertjes!

    Veel plezier nog, we gaan morgen op jullie pap z'n feestje ook op jou proosten!

    Liefs,
    Crisjan, Inez & Rosa X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 34131

Voorgaande reizen:

08 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Westkust Australië

06 Januari 2018 - 08 Maart 2018

Reizen in Australië

12 Maart 2017 - 06 Januari 2018

Au Pair in Australië

02 Januari 2013 - 18 Maart 2013

Stage in Portugal

Landen bezocht: