Week 1 Welkom in Portugal! - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu Week 1 Welkom in Portugal! - Reisverslag uit Sesmarias, Portugal van Ilse Gloudemans - WaarBenJij.nu

Week 1 Welkom in Portugal!

Door: Ilse Gloudemans

Blijf op de hoogte en volg Ilse

03 Januari 2013 | Portugal, Sesmarias

Hallo lieve mensen,

Daar ben ik dan in Portugal. Ik zal jullie zoveel mogelijk laten weten hoe het met mij gaat.
Woensdag 2 januari ben ik naar Portugal gevlogen. Papa, mama en Stan hebben mij weggebracht. We waren veel te vroeg en daarom hadden we nog lekker wat gedronken: Warme chocolademelk. Toen het eindelijk zover was kon ik dan gaan vliegen. Maar voordat je het vliegtuig in mag heb je nog allemaal van die controles. Tas open, laptop eruit, horloge af en zelfs me laarzen uit! Nadat ik dit alles weer had ingepakt en aan gedaan ben ik naar de gate gelopen. Nog even wachten en dan je ticket weer laten zien. Toen ik het vliegtuig aankwam ging ik bij het raam zitten. Maar dat mocht dus niet. Balen! Dus ik maar weer ergens anders gaan zitten. Uiteindelijk mocht ik toch bij het raam gaan zitten dus ben ik daar maar weer gaan zitten. Het was donker dus ik kon eigenlijk niets zien. Maar toen het vliegtuig opsteeg zag ik toch nog alle lichtjes van beneden. Ook mooi om te zien! De vlucht ging goed. Ik vond het niet lang duren, had mijn muziek op en viel een beetje in slaap. Nadat het vliegtuig was geland snel naar het toilet! En me koffer gaan halen. Ook geen probleem. Ik liep naar de uitgang en daar stonden Gert en zijn vrouw op mij te wachten. Eerst wist ik niet wie het was. Dus ik stond even alleen te kijken. Maar Gert kwam al naar mij toelopen. Vanaf Faro ben ik met hun meegereden naar mijn huis toe. Bij het huis werd ik weer voorgesteld aan Marieke, de eigenares van het huis. Ik heb afscheid genomen van Gert en zijn vrouw en ben voorgesteld aan Edu. Edu is leraar op de school en woont ook in dit huis. Samen wonen wij in het huis. Ik ben rondgeleid door het huis en het ziet er allemaal super goed uit! Bekijk de foto’s maar . En ook heb ik alle lieve kaartjes en foto’s meegenomen zodat ik jullie niet vergeet! Samen met Marieke en Edu hebben we nog wat gekletst en daarna ben ik vrij snel gaan slapen.

De volgende ochtend stond ik om half 8 op. Zodat ik eerst met Edu naar het supermarktje kon om wat eten te kopen. Want om half 10 stond Hilde voor de deur om mij de school te laten zien. Lekker wat eten gekocht en toen naar de school toe. Het ziet er allemaal heel gezellig uit. Maar het is nog onduidelijk op welke groep ik ga stage lopen. Maar dat word maandag allemaal duidelijk. Maandag begin ik met stage lopen. Ik heb van Hilde een fiets gekregen en ben daarna naar huis gefietst. Nou ja laten we maar zeggen, lopen! Want met die heuvels hier kan ik niet fietsen. Ondertussen heb ik genoten van het uitzicht en een paar foto’s gemaakt. Toen ik weer thuis was vertelde Edu mij dat het toch wel makkelijk is als ik een auto heb. Ik vond dit eigenlijk niet zo’n goed idee. Ik auto rijden in Portugal, gevaarlijk. Maar zo kan ik wel mijn eigen gang gaan en meer ontdekken hier in Portugal. En daar kom ik voor! Dus samen met Edu ben ik naar allerlei dorpjes geweest om te kijken voor een auto. En dames en heren, ik heb achter op een motor gezeten! Edu heeft een motor en met de motor zijn we overal heen gereden. Toen we in allerlei dorpjes waren geweest en auto verhuurders waren afgeweest vroeg ik aan Edu of een scooter ook niet makkelijk is. Hij vond dat een goed idee en vanaf dat moment zijn we opzoek gegaan naar scooters. We zijn in allerlei winkeltjes geweest en daar heb ik een mobiel hoesje, nagellak en een prepaid kaart gekocht. Als jullie mijn mobiele nummer willen dan laat het maar weten via de mail. Uiteindelijk waren we bij een winkel waar ze scooters verhuren en verkopen. Daar heb ik op een scooter gereden! Dat voelde goed. En daarom gaan we morgen nog even terug om te kijken of ik deze ga kopen. En wanneer ik hier weer weg ga kan ik de scooter weer verkopen.

Na dit lange en leuke uitje zijn we weer naar huis gegaan. Daar heb ik mijn spullen opgeruimd en ben ik gaan koken. En ondertussen skypen! Want daar werd het wel tijd voor. Maaike was online dus die was de eerst gelukkige. Gezellig samen geskypt en wat bijgepraat. Even later waren papa en mama online en daar dus ook mee geskypt. Fijn om jullie weer te zien en te horen! En omdat ik een mobiele telefoon nodig heb , heb ik met papa en mama afgesproken om een mobiele telefoon met oplader hierheen te sturen. En ik vroeg ze ook om mijn paarse dekentje. Want het koelt hier ’s avonds heel erg af. Dus dat dekentje kan ik wel gebruiken. En samen met het fotoboek van mijn lieve vriendinnen hoop ik over een tijdje een pakketje te ontvangen hier in Portugal.


De wifi hier is niet zo heel goed en daarom kan ik helaas niet het hele huis laten zien via skype. Maar doormiddel van de foto’s moet het ook lukken. Het zijn nu nog niet zoveel foto’s maar er komen er meer. Verder gaat het hier allemaal goed. Het is even wennen maar deze ervaring is super! Ik houd jullie op de hoogte.

Dikke kus van Ilse

Ik ben nog iets vergeten:
Edu had mij opgezocht op internet en weet je wat hij tegen kwam?! De lipdub van Danny's Eeterij! Super leuk vond hij hem. Misschien gaan we op de school ook wel zoiets doen...

  • 03 Januari 2013 - 21:38

    Maaike:

    Hihi ik was het eerste op de skype
    Havefun, liefs x

  • 03 Januari 2013 - 22:13

    Danny:

    Hoi Ilse ,

    superfijn dat het allemaal mee valt. Geniet er maar lekker van. Het weer zal sowieso beter zijn dan dat graftakkenweer hier. We blijven je op de voet volgen! Ennu... dat we zelfs een hit in Portugal hebben kon natuurlijk niet uitblijven! Ha ha ha..... Nou groetjes uit Vinkel van ons allen. Ps hoe vaak heb je al Obrigado moeten zeggen ???

    Boa-Noite é Adeus !!!!

  • 03 Januari 2013 - 22:13

    Michel En Judith:

    He Ilse,

    wat een leuk verslag om te lezen.
    Aan de foto's te zien ziet het er daar allemaal super mooi uit.

    We blijven je avonturen volgen!

    Dikke kus Michel en Judith.

  • 04 Januari 2013 - 00:02

    Johan En Diny Van De Veerdonk:

    hoi ilse
    fjin te lezen dat je een goede reis hebt gehad.
    een mooi verhaal ga zo door.

    lieve groetjes johan en diny...

  • 04 Januari 2013 - 00:02

    Johan En Diny Van De Veerdonk:

    hoi ilse
    fjin te lezen dat je een goede reis hebt gehad.
    een mooi verhaal ga zo door.

    lieve groetjes johan en diny...

  • 04 Januari 2013 - 00:02

    Johan En Diny Van De Veerdonk:

    hoi ilse
    fjin te lezen dat je een goede reis hebt gehad.
    een mooi verhaal ga zo door.

    lieve groetjes johan en diny...

  • 04 Januari 2013 - 00:38

    R.van Kessel:

    hoi Ilse,
    het is wel wat laat maar ik moest toch nog even reageren van opa!!!
    fijn dat je goed aangekomen bent
    let je wel goed op als je een scoter hebt?????????
    wij wachten weer op het volgende berichtje
    veel succes Maandag op je stageplek.
    Liefs en xxxx van Opa & Oma.

  • 04 Januari 2013 - 14:15

    Vrijdaggroep :

    Hoi Ilse,

    Even een berichtje uit Berlicum, leuk om te lezen dat je het zo goed maakt.
    Met de vrijdag groep hebben we je verslag en foto's bekeken, leuk hoor!!!
    Heel veel plezier en succes tot snel.
    groeten de vrijdag groep

  • 04 Januari 2013 - 21:44

    Franny:

    Hoi ilse,
    Ik vind het echt stoer van je, je stage in portugal.
    Op de scooter!!!! Kei leuk.
    Wij volgen je ook,.
    Nou nog veel plezier,
    Groetjes wilco en franny

  • 05 Januari 2013 - 17:13

    Miranda Van Tilburg:


    Hey Ilse,

    Ha ha ik zie jou al ploeteren op de fiets heuvel op heuvel af en daarna achterop een motor op zoek naar een auto/scooter. Geweldig Ilse op ontdekkingstocht. Ik blijf jou verhalen vol verwachting volgen. Veel succes met alles!
    Liefs Arno en Miranda.

  • 05 Januari 2013 - 20:16

    Crisjan, Inez & Rosa:

    Hee Ilse,

    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je al lekker op ontdekkingspad gaat, knap hoor!! Wij zijn net terug uit Amsterdam, dus meteen even kijken naar je weblog. Leuk om je te kunnen volgen, we zijn benieuwd hoe het maandag zal zijn, spannend, maar ook leuk!

    Ilse, geniet van deze mooie ervaring, succes en heel veel plezier!!

    Liefs,
    Crisjan, Inez & Rosa (die je op afstand een hele dikke knuffel geeft;)).

  • 07 Januari 2013 - 09:14

    Miranda:

    Hoi Ilsje

    Een fijne zondag gehad? Ik wil jou voor vandaag veel succes toewensen op je eerste stage dag.
    Vanavond wel even je weblog bij schrijven zodat we weten hoe het bevallen is.
    Je weet, ik ben heel nieuwsgierig.

    X Miranda.

  • 08 Januari 2013 - 22:30

    Elles:

    Hai Ilse, Go girl, leuk om te lezen dat je zo ondernemend bezig bent. Geniet je te pletter, voor je het weet ben je weer hier terug in de kou. Had je al gehoord dat onze Thali als uitblinker is gekozen, YES!!! Nu op naar de landelijke verkiezingen, we houden je op de hoogte... Groetjes, Elles

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 629
Totaal aantal bezoekers 34128

Voorgaande reizen:

08 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Westkust Australië

06 Januari 2018 - 08 Maart 2018

Reizen in Australië

12 Maart 2017 - 06 Januari 2018

Au Pair in Australië

02 Januari 2013 - 18 Maart 2013

Stage in Portugal

Landen bezocht: